Борисов Московски транспортни връзки мултимодален коридор

Ивайло Московски пред FN: Мултимодалният транспортен коридор Солун-Свиленград-Русе дава възможност фирмите да бъдат обслужвани на едно гише

Идеята на транспортния коридор Солун- Александропулис- Свиленград- Русе е фирмите да бъдат обслужвани на едно гише без значение откъде идва стоката – дали от Румъния отиват на юг или от Солун на север, или пък пристигат във Варна и Бургас.

Това заяви транспортният министър Ивайло Московски, предаде кореспондентът на Flashnews Петрина Василева от Сараево.

Припомняме ви, снощи беше подписан мемурандум за изграждането на мултимодалния коридор Солун – Кавала – Александруполис – Бургас – Варна – Русе, както и евентуалното включване на Румъния в това направление.

Трябва да има един начин на управление на трафика и на едно гише и еднаква такса за преминаване през този коридор. Голямото предимство на този коридор е, че има истинска интермодалност, каквато не може да се срещне на много места в Европа. Ние имаме връзка през гръцките пристанища с Егейско море, с Черно море, плюс река Дунав, каза Московски.

Използваме пътища, железница, море и река за придвижване на стоките и затова считаме, че този коридор има висока добавена стойност и затова мисля, че към него ще има голям интерес, допълни той.

За България в най-груби мащаби цената на съоръжението ще е около милиард и половина лева.

За трасето от Свиленград ще се ползва помощта на някоя от големите международни банки, каза Московски.

За Гърция проектът е добър по чисто политически причини – страната ще има алтернатива за преминаване на Босфора и на Дарданелите, а за нас е важно, защото си осигуряваме излаз на Егейско море. Тази пътна връзка не пречи на никого, а просто е нова алтернатива за превоз на стоки и хора, каза Московски.

Борисов Московски транспортни връзки
По проекта се работи вече няколко месеца, каза транспортният министър. Предвижда се създаването на съвместна компания, която да подготви анализ и да възложи предпроектни проучвания на трасето. Тази компания ще е на паритетен принцип, но смятам, че до септември тази компания няма да бъде създадена.

От нашата страна ще бъдат ангажирани Национална компания „Железопътна инфраструктура“ и ДП „Пристанищна инфраструктура“, но вероятно ще бъдат включени АПИ, „Морска администрация“, Агенцията за поддържането и проучването на река Дунав, както и операторите на пристанищата. По същия начин ще тече процесът и в Гърция. Ние нашите проекти ги знаем – нужно е да се изгради жп връзката при Синдел – Карнобат, което е тежко трасе, да се направи модернизация по трасето Варна – Русе с удвояване на линията и изграждане на допълнителни терминали по пристанищата, каза още министърът на транспорта.

- реклама -