Институт за анализи и оценки в туризма за FN: Минималните цени за нощувки в хотелите са антидъмпингова мярка

Министерството на туризма е задействало процедура за определяне на минимални цени на нощувките в хотелите. Промяната е поискана от туристическия бранш и ще засегне престоя в 3, 4 и 5-звездните хотели.

Официално решение все още няма, защото министерството на Николина Ангелкова изчаква становище на Комисията за защита на конкуренцията.

От Института за оценки и анализи в туризма  смятат, че трябва да има минимални цени. Дори предлагат те да се определят от съответната община. Според директора на института Румен Драганов става  дума за опит за въвеждане на антидъмпингови мерки. Целта била да се вземат мерки срещу хотелиери, които финансират бизнеса си чрез други дейности и могат да си позволят да държат ниски цени.

Какво е вашето мнение за минималните цени на нощувките в хотели?

Това е нещо, което трябва да се случи в контекста на консолидация на туристическия бранш. Той по места трябва да може да определя минимални цени за определени групи хотели и за определени сезони.

Кой трябва да ги определя тези цени?

През тази седмица ще се внесе изменение на Закона за туризма. Предвиждаме местните туристически движения, обединения на хотелиери и ресторантьори да имат доста по-големи права по отношение на категоризацията на туристическите обекти, регистрацията на туроператорите, строителството на хотели по места. Включително и да се договарят за минимални цени.

Какви трябва да са условията да има минимална цена на нощувките в хотелите?

В основата е антидъмпинговото законодателство, което не позволя на търговци да продават под себестойност като допълват икономическите си бюджети с приходи от външна дейност. Има петролни фирми, които чрез приходите си издържат хотели, има алкохолни фирми, които също „спонсорират“ хотели, които предлагат евтини услуги. Те намаляват конкурентоспособността на другите хотели, които работят на същата територия.

В много страни в света има антидъмпингово законодателство, което регулира определен вид продукти да са с минимална цена.  В България имаме пример с таксиметровите шофьори. Общината в София напремер определя минималната цена.

 

 

- реклама -