Игнат Арсенов, Европейски потребителски център пред FN: Туристите се жалват най-често от онлайн офертите и проблеми с пътуването

Европейският потребителски център с кампания по морето за правата на туристите по време на почивката. Около една четвърт от жалбите и запитванията, получени в центъра за първите 6 месеца, са свързани с транспорта – закъснели полети, забавен или загубен багаж, проблеми при пътуване с автобус или с наемането на кола. Това съобщи за Flashnews директора на Европейския потребителски център Игнат Ареснов.

Като цяло какви са оплакванията при почивка у нас и чужбина?

Като цяло от общия брой жалби тези, свързани с туризма и почивите са малък процент около 6-7%. Най-често проблеми има когато туристите си направят сами онлайн резервация, после не са доволни от хотела и условията. Когато отиват на място се оказва, че рецепцията не работи или нещо друго, а всъщност не са прочели добре условията. Оплакват се от пътуването. Загубени са им куфарите или са повредени.

Вие провеждате информационна кампания по морето. Какви проблеми имат туристите и от какво се жалват?

Хората искат да получат информация при проблем как да реагират и как да потърсят правата си. Предимно питат, още не се оплакват.

Хората, които се спират на вашите щандове българи ли са или са чужди туристи?

Нашата кампания е по морето, в курортите и на летищата. Основно българи ни питат за разни проблеми. Чужденците се интересуват повече от условията. Те още не се оплакват, а питат за различна информация. В Слънчев бряг са предимно чужденци, във Варна българи.

Какви съвети можете да дадете на хората преди да тръгнат на почивка, за какво да внимават?

Първо добре да избираме почивката. Да не се спираме на оферта, която сме видяли на много ниска цена. Внимателно да четем офертата.

Като тръгват на път да знаят, че трябва да са взели всичките си документи.

Често туристите питат за условията за къмпингуване в една страна, за пътуане, за наемане на кола под наем. Защото в различните страни условията са различни. Трябва да се спазват правилата в дадената държава.

Когато възникне проблем да знатя към кого да се обърнат и потърсят правата си. Когато се върнат в България могат да потърсят правата си в Европейския потребителски център. Ние решаваме спорове с търговци от други държави от Европейския съюз.

Ето и графика за информационната кампания на ЕПЦ

10 август – Златни пясъци, главната алея

14 август – Равда, до Общината

15 август – Автогара Юг в Бургас

16 август – Бургас, Морската градина, до Пантеона

17 август – Черноморец, главната алея

 

- реклама -