ресторанти, школи, казина, центрове, мерки,БХРА, туризъм, стачна готовност, искания

Хотелиери и ресторантьори обявиха пълна стачна готовност

Общото събрание на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) създаде Кризисен щаб за оцеляване на туризма и одобри пълна стачна готовност.

Това съобщиха от браншовата организация.

По време на заседанието – на 26 август, в София, са били одобрени пет кризисни точки, които този щаб трябва да решава:

– да не се ограничава работата и да се затварят търговски обекти безпринципно и със заповеди от днес за утре;

– при епидемиологична обстановка, която налага пълно или частично затваряне в регионален или национален мащаб, да се осигурят финансови обезпечения за фирмите и техните служители, предварително уточнени с бизнеса, а извършването на търговска дейност да не се обвързва със задължителна ваксинация, освен ако тя не се въведе с нормативен акт;

държавата да предвиди и обезщетения заради високата цена на тока за бизнеса; да се приеме оставането на ДДС за заведенията за обществено хранене в размер на 9 на сто безсрочно;

-да се вземе спешно решение за гратисен период на обслужване на главницата по старите кредити за срок от 2 до 5 години и погасителният план да е според възможностите на обслужване на съответния туристически бизнес.

Според БХРА лихвените нива на отпускани нови заеми за оборотни средства трябва да са в размер на 1,5-2 на сто. Настоява се при при преференциални условия да се отпускат и потребителски кредити, за да се задържат служителите в сектора, както и да се направят достъпни кредитни програми за туризма.

Присъстващите членове на Общото събрание на организацията са обявили и пълната си стачна готовност и намерението си да защитят интересите си и изпълнението на изброените пет точки с всички позволени от закона средства, обединени с другите представители на бранша, се посочва в прессъобщението на БХРА.

От организацията са категорични, че оттук нататък ще бъдат безкомпромисни в защита на интересите си, а бъдещ министър на туризма, независимо от неговата личност, ще получи подкрепа само ако се съобрази и има адекватна позиция по приоритетите, които са одобрени от браншовите организации в туризма.

- реклама -