GOOGLE

Google затяга контрола над сайтовете със съмнително съдържание

Google затяга контрола над сайтовете със съмнително съдържание.

Чрез заплахата за ограничено ползвателство на „АдСенс” – софтуерът за продажба на реклама в търсачката, уебсайтовете няма да могат да промотират себе си или продуктите си. По този начин корпорацията се надява да стимулира премахването на некоректна и подвеждаща информация от виртуалното пространство.

„Промяната е неизбежна”, каза говорителят на Google Андреа Фавил.

„Планираме да ограничим показването на реклами, които предлагат подвеждащи или фалшиви данни или прикриват информация, свързана със собственика, публикуваното от него съдържание и първоначалните цели на конкретната уеб компания”.

Промяната в политиката на компанията се реализира благодарение на все по-ожесточения дебат за това колко голяма е отговорността на технологичните компании да следят за точността на съдържанието. Особено на фона на все по-големия дял хора, които предпочитат да следят новините през социални мрежи и онлайн медии, вместо през традиционни източници на информация.

В последните дни Фейсбук също беше многократно критикувана за разпространяването на неверни статии, насърчаващи избора на Доналд Тръмп за президент. Марк Зукърбърг обаче отрече социалната мрежа да е повлияла на изборите в САЩ.

- реклама -