Галя Степанова, маркетинг мениджър пред FN: Black Friday е денят за пазаруване на жените на възраст между 30 и 45 г.

Тазгодишният Черен петък се очертава атрактивен в търговските комплекси и в българските онлайн магазини. Станалият традиционен в последните години и за България последен петък на месец ноември обещава интересни оферти. Без значение какво се продава царете на разпродажбите са жените.

Кой и какво пазарува в деня на Черния петък и защо онлайн разпродажбите още не се предпочитат у нас, анализ на пазара специално за Flаshnews от Галя Степанова, маркетинг  мениджър на Kozelat.com.

––––––––––––––––

Научи ли се българинът да се доверява на намелията и да пазарува на Черния петък?

Има колебание от страна на българските потребители дали да пазаруват на този ден. Особено що се касае за онлайн магазините. Най-голямо е колебанието при техниката. Трета година набира сила този ден на разпродажби и хората започнаха да пазаруват, но умерено.

Какво пазаруват на Черния петък?

Пазаруват стоки, които хората искат да си купят, но нямат пари и в този ден те виждат, че реално има големи намаления. Най-вече лаптопи, телевизори, компютри.

Какви остъпки има по време на този ден за разпродажба? Достигат ли те рекордните 80-90%, както в САЩ и други страни?

В България няма такива отстъпки, но намеленията са реални. Отсъпките достигат у нас до 60%.

Имат ли купувачите същите права като при нормални условия на пазаруване- имат ли право на рекламация, връщане на стоката и изплащане на вноски?

Да имат. Това е като един нормален ден на пазар, само, че стоките са по-евтини. При онлайн пазаруването условията за доставка са същите, само дето не идва веднага доставката. Може и стоката да се изплаща, но не всички магазини  го предлагат. Рекламацията също се практикува.

Какъв е профила на купувача на Черния петък?

Предимно жени. Те купуват и техника и всичко. Това са жени на години между 30-45, работещи, с кредитни и дебитни карти. Мъжете са по-предпазливи.

 

 

 

- реклама -