Гугъл Епъл Амазон марки брандове красация

Франция глоби „Гугъл“ с 220 млн. евро

Френският орган за защита на конкуренцията обяви в понеделник, че е наложил глоба на „Гугъл“ (Google) на компанията-майка Alphabet Inc. в размер на 220 милиона евро (около 268 млн .долара).

Причината за солената глоба е „злоупотреба с господстващото си положение на пазара за рекламни сървъри за уебсайтове и мобилни приложения“.

Регулаторът заяви, че Google е предоставил преференциално третиране на собствените си технологии под марката Google Ad Manager, причинявайки неблагоприятно положение на конкурентите на компанията и други издатели.

Освен това френската агенция отбеляза, че Google не оспорва обвинението, допълвайки, че технологичният гигант е обещал да прекрати разпоредбите, които облагодетелстват неговата платформа, и се е ангажирал да подобри своята оперативна съвместимост с рекламни сървъри на трети страни.

Изабел де Силва, президент на френския орган за защита на конкуренцията, коментира тази първа глоба в глобален мащаб така: „Тази санкция и тези ангажименти ще дадат възможност да се възстановят равните условия за всички играчи и способността на всички издатели да се възползват максимално от тяхното място за реклама“.

- реклама -