Фолксваген двигатели с вътрешно горене автомобили

Фолксваген спира производството на автомобили с двигатели с вътрешно горене

Автомобилният концерн „Фолксваген“ заяви, че планира да спре производството на автомобили с двигатели с вътрешно горене в Европа от едноименната си водеща марка между 2033 и 2035 г.

Компанията насочва вниманието си към ускорено преминаване на производство на електромобили, съобщи АФП.

Производителите на автомобили по целия свят започнаха да определят графици за поетапно премахване на двигателите с вътрешно горене в отговор на все по-строгите стандарти за борба със замърсяването, въведени в рамките на борбата с изменението на климата. При „Фолксваген“ този въпрос стана още по-актуален в контекста на разразилия се скандал „дизелгейт“.

Клаус Целмер – член на борда по продажби и маркетинг на леки автомобили от марката на „Volkswagen“, каза пред баварския вестник „Muenchner Merkur“, че „най-късно до 2050 г. ще направим целия си парк въгледорно неутрален“.

„Между 2033 и 2035 г. двигателите с вътрешно горене ще напуснат пазара на Европа“, заяви той.

Промяната ще настъпи „малко по-късно в САЩ и Китай, а в Южна Америка и Африка, поради липсата на политически рамкови условия и инфраструктура, това ще отнеме малко повече време“.

През март от „Фолксваген“ заявиха, че до 2030 г. ще се стремят електрическите автомобили да съставляват 70 % от европейските продажби на компанията.

Според Зелмер, „като производител за масовия пазар, VW трябва да се адаптира към различни скорости на трансформация в различните региони“.

„Нашите конкуренти, които продават автомобили предимно в Европа, със сигурност ще си сблъскат с далеч по-малко сложна трансформация“, смята той.

„Ауди“ – дъщерното дружество на „Фолксваген“ обяви миналата седмица, че от 2026 г. ще пусне в производство само изцяло електрически автомобили и ще спре производството на автомобили с двигатели с вътрешно горене до 2033 г.

Шведският „Волво“ заяви, че планира да продава само електрически модели от 2030 г.

На 14 юли Европейският съюз ще разкрие по-строги цели и регулаторни предложения за емисиите на CO2, които се очаква да принудят автомобилните производители да ускорят прехода към електрически автомобили.

- реклама -