Фейсбук, новини, регулация, избори,фалшиви новини

Фейсбук въвежда нови регулации за България и Унгария – екип ще следи за фалшиви новини

Фейсбук въвежда нови регулации в България и Унгария.

Екип ще проверява публикации в социалната мрежа за невярна или подвеждаща информация.

Двама журналисти – по един от двете държави, се включват в европейския екип на Facebook, който следи съдържанието на мрежата. Целта е да се ограничи разпространението на:

  • Публикации, подстрекаващи към насилие в реалния свят;
  • Манипулирани снимки и видеа, представящи неверни събития и твърдения;
  • Конспирации, подстрекаващи към насилие;
  • Потискане на правата на гласоподаватели;
  • Информация, която нарушава правилата на Facebook;
  • Неверни твърдения, свързани с COVID-19 и ваксините срещу коронавируса.

Публикации с подобно съдържание ще бъдат маркирани или премахвани, а дейността на профилите, разпространяващи такива, може да бъде ограничена. Това включва както реклами, така и потребители, които разпространяват „спам” съдържание, както и т. нар. „кликбейт” заглавия – публикации, които целят генерирането на приходи чрез кликове.

Екипът, който ще отговаря за регулацията на съдържанието, ще се ориентира чрез подадени сигнали, докладвани публикации или коментари, които твърдят, че информацията е невярна или некоректно поднесена.

Очаква се регулациите да влязат в сила в следващите няколко седмици.

Програмата за проверка на факти на територията на Европа е под егидата на „Франс прес“, като местните представители ще разполагат с пълните ресурси както на агенцията, така и на Фейсбук. И двамата представители в България и Унгария преминават специална сертификация на института „Пойнтър“, която се подновява на годишна база. Те трябва да спазват и определени правила при работа като прозрачност на финансирането и методологията, честна и безпристрастна оценка на фактите.

В обсега на проверяващия у нас ще е цялата информация за изборите.

Където тя е невярна или фалшива, ще се взимат съответните мерки – маркиране, ограничаване на разпространението и други. От „Фейсбук“ уточниха, че ако български политик по време на кампанията или изборите сподели в социалната мрежа новина или данни, които вече са маркирани като фалшиви, това ще бъде видимо за всички останали потребители.

 

- реклама -