„Фейсбук“ обяви, че ще предложи на двата си милиарда потребители в цял свят инструменти за контрол за личния живот, вдъхновени от европейския регламент за защита на личните данни, който влиза в сила от утре, предаде Франс прес.
От няколко седмици социалната мрежа иска потвърждение от европейските си потребители дали са съгласни да им се предлагат целенасочени реклами, но и дали позволяват на „Фейсбук” да използва технологиите си за лицево разпознаване за споделяни в мрежата снимки и видеоматериали.
Тези въпроси ще бъдат зададени на всички потребители на социалната мрежа, придружени от напомняне за деликатни информации, които може да са споделили (вероизповедание, политически възгледи и т.н.).
Съгласно европейския регламент за защита на личните данни големите платформи в интернет трябва да се уверят, че са получили от потребителите си „свободно, конкретно, информирано и недвусмислено“ съгласие да използват и съхраняват личните им данни.
Включените в европейската защита мерки не важат за потребители на „Фейсбук” извън Европа, например за правото на прехвърляне на лични данни или възможностите за съдебен арбитраж при неспазване на правото на личен живот.
„Фейсбук” е една от първите транснационални компании, които обявяват, че приемат мерки, вдъхновени от новите европейски правила, два дни след като шефът й Марк Зукърбърг се извини в Европейския парламент за пропуските на компанията си в защитата на личните данни на потребителите й.