Фирмата „Facebook, Inc.“ съобщи, че лична информация за 87 милиона потребители, главно в САЩ, може да е била неправилно споделена с политическата консултантска фирма „Кембридж аналитика“ /Cambridge Analytica/
Главният изпълнителен директор на „Фейсбук“ Марк Зукърбърг каза по време на конферентeн разговор с журналисти, че „Фейсбук“ не е констатирал „никакво съществено влияние“ върху използването или продажбата на реклами след скандала, макар че добави, че „не е добре“, ако хората не са доволни от компанията.
Акциите се повишиха с над 3 процента „след биенето на камбаната“, т.е. след края на сесията на стоковата борса
Зукърбърг каза на репортерите, че поема вината за изтичането на данни, което разгневи потребителите, рекламодателите и законодателите. Но каза също, че все още той е човекът, който трябва да е начело на създадената от него компания.
„Когато изграждаш нещо като Фейсбук, което е без прецедент в света, ще има неща, които ще объркаш“, каза Зукърбърг и добави, че е важно човек да се учи от грешките си.
Той каза, че не знае сред ръководния екип на Фейсбук да се обсъжда негово оттегляне. Директорите ще се изправят пред предизвикателство, ако решат да го отстранят, защото Зукърбърг държи контролния пакет от акциите.
Той каза също, че не е уволнил никого заради скандала и не смята да го прави
Миналия месец „Фейсбук“ за пръв път призна, че лична информация за милиони потребители по грешка е стигнала до „Кембридж аналитика“.
Идната седмица Зукърбърг ще даде показания по въпроса по време на изслушване в американския Конгрес.
Базираната в Лондон Cambridge Analytica, чийто клиент по време на предизборната си кампания беше и Доналд Тръмп, оспори оценката на „Фейсбук“ за броя на засегнатите потребители.
Вчера компанията заяви в Туитър, че е получила данни за не повече от 30 млн. души от изследовател, нает от нея да ги събира от потребители на Фейсбук.
Зукърбърг каза на репортерите, че „Фейсбук“ е трябвало да направи повече, за да държи под око програмисти, които създават приложения, като този, нает от Cambridge Analytica през 2014 г.
Той допълни, че „Фейсбук“ предприема стъпки за ограничаване на обема лични данни, достъпни до създатели на приложения, и може да са нужни още две години за разрешаване на проблемите.
„Разширяваме възгледа си за това до къде се простира отговорността ни“, каза Зукърбърг.
Повечето от 87-те милиона потребители, чиито данни са били споделени с „Кембридж аналитика“, са били в САЩ.
Източник: БТА