Фейсбук

Фейсбук проучва възможността да пусне платена версия без реклами

Гигантът в социалните мрежи Фейсбук от няколко седмици прави маркетингово проучване, за да реши дали една версия за платен абонамент без реклами би привлякла повече хора за включване в социалната мрежа, съобщи агенция Блумбърг.

Компанията е проучвала подобна опция в миналото, но сега има повече необходимост, за да я преследва в светлината на скорошния скандал с личните данни на потребители на Фейсбук, казват хората.

Плановете не са твърди и може и да не продължат да бъдат развивани

На този етап Фейсбук отказа да коментира възможността за абонаментна услуга без реклама.

Главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг отдавна обмисля такава алтернатива – не да замени бизнес модела на социалната мрежа, а да премахне една обща причина, която хората посочват за напускане на услугата. Компанията генерира почти всичките си 41 милиарда долара приходи миналата година, като продава реклами, насочвани към потребителски данни. Вътрешните проучвания на компанията през изминалите години сочат, че потребителите няма да бъдат възприемчиви към опцията за абонамент, виждайки, че Фейсбук е алчна и иска пари за нещо, което е казвала, че винаги ще бъде безплатно.

Сега от Фейсбук смятат, че потребителското чувство може да се промени. Компанията е изправена пред криза на общественото доверие, след като разработчик даде лична информация за милиони потребители на Фейсбук на политическата консултантска фирма Кеймбридж Аналитика, работеща за президентската кампания на Доналд Тръмп през 2016 г. Новините за изтичането на данните предизвикват въпроси относно информацията, която Фейсбук събира за хората за реклами и дали потребителите са проследявани и насочвани по начини, които не очакват или не разбират.

Базираната в Калифорния компания Менло Парк извършва широко преразглеждане на бизнеса си, за да идентифицира начините за затваряне на потенциалните дупки в сигурността и, в по-широк план, да си възвърне доверието на потребителите. Компанията възприе промени, които дори преди една година биха били немислими, като например класирането на издателите на новини по доверие и позволяващи положително или отрицателно гласуване по коментарите.

Ръководителите също са изправени пред трудни въпроси от страна на служителите, като например дали Фейсбук въобще трябва да предлага политическа реклама. Главният оперативен директор Шерил Сандберг каза пред Блумбърг Нюз миналия месец, че социалната мрежа трябва да продължи да приема политически реклами за насърчаване на свободното изразяване.

- реклама -