катастрофа, Струма, отсечка, магистрала, Скоростен път

Фаталната отсечка от катастрофата на „Струма“ се оказа, скоростен път, а не магистрала

Фаталната отсечка на „Струма“ между Даскалово и Долна Диканя не е със статут на магистрала. Това показва документ, подписан от регионалния министър през 2017 година.

Повече от 24 часа след трагедията все още няма отговор от настоящия министър какъв е актуалният статут на участъка.

Според експерти от Държавната агенция за безопасност на движението пътят е скоростен, а не автомагистрала и е без акт 16. Остава въпросът защо години наред не е направено необходимото, за да може „Струма“ да е наистина автомагистрала, съобщава bTV.

В отговор на парламентарно питане през 2017 г. регионалният министър Николай Нанков е записал, че отсечката е пусната за движение през 2007 г. на етап акт 15. В района има проблеми с отчуждаването на земите.

Според експерти зоната за отдих не е обозначена и шофьор, който не познава пътя, може да бъде подведен. Ако иска да остане в дясната лента, то изведнъж ще установи, че вече не е на пътя. „Това е на 500 метра преди инцидента и тук виждаме ограничения на скоростта от 120 километра в час и една ускорителна лента – вход в магистралата.

„Тук сме точно преди инцидента и аз не виждам такъв знак. Продължаваме много внимателно по „Гугъл мапс“ да се движим напред, за да видим има ли такова нещо. Виждаме знак за винетки. Продължаваме и не стига, че няма знак, ами има и десен завой и маркировката е изтрита. Появяват се някакви остатъци от двойна непрекъсната линия. През месец май 2021 г. знакът лежи до пътя“, обясни Димитър Илиев, пътен състезател и автомобилен експерт.

И според председателя на Асоциацията на вещите лица, които изготвят експертизи за съдебни дела, на тази отсечка от пътя знаците и маркировката не помагат по никакъв начин на шофьорите.

„Поне два пъти досега съм бил на косъм да вляза в т. нар отбивка за почивка, която не е сигнализирана, има завой има денивелация и първия път много трудно овладях автомобила, въпреки че карах в нормалната скорост през нощта“, обясни проф. Симеон Ананиев.

Тепърва предстоят експертизи, които да установят състоянието и на пътя, и на маркировката.

- реклама -