Фалиралият британски туроператор „Томас Кук“ отново заработи

Фалиралият британски туроператор „Томас Кук“ (Thomas Cook) отново започва дейност от днес в интернет. Това става възможно след като беше купен от китайския конгломерат „Фосун“ (Fosun Tourism Group) за 11 милиона британски лири след обявяването му в несъстоятелност преди година.

Туристическата фирма обяви фалит след 178 години съществуване. Тя притежаваше мрежа от агенции, самолети и хотели. Много клиенти срещнаха сериозни затруднения да си върнат парите за резервациите.

Новият „Томас Кук“, който е запазил златистожълтото лого във форма на сърце на своя предшественик, ще предлага организирани пътувания само онлайн и по телефона.

Новата компания има 50 служители спрямо 9000 в старата група и то само във Великобритания.

Алън Френч днес обещава, че клиентите на новия „Томас Кук“ могат да бъдат сигурни, че парите им са защитени благодарение на солидната финансова структура на компанията.

„Томас Кук“ предлага пътувания само до дестинации, които не налагат карантина за британски граждани след завръщането им у дома – Италия, Турция и някои райони на Гърция. За промяна на резервацията няма да бъде налагана такса.

Туроператорът възкръсва в разгара на криза в туристическия сектор, един от най-тежко засегнатите от пандемията от коронавирус, отбелязва АФП.

Каква е новата компания

Китайската „Фосун“ плати 11-те милиона лири за търговските марки на „Томас Кук“; уебсайтове и акаунти в социалните медии отново са лицензирани от Управлението за гражданска авиация (CAA – Civil Aviation Authority), а потребителите са защитени от властите – от държавна схема за финансова защита Atol, управлявана от CAA (Atol protection – Air Travel Organiser’s Licence) .

Новият бизнес модел ще бъде изграден върху комисиони, събирани от транзакции на полети, хотели и коли под наем.

Уебсайтът започна да продава пакети за ваканционни дестинации в списъка на правителствения коридор за безопасно пътуване.

Половината от наетия от „Фосун“ персонал са бивши служители на „Томас Кук“, включително много от старшия екип, както и специалисти по техническа и клиентска поддръжка, съобщи Би Би Си.

В момента персоналът работи от вкъщи. Компанията нае офис пространство, но установи, че като онлайн компания, стартирала в разгара на пандемията от коронавирус, работата от дома се оказа по-добър вариант.

- реклама -