Ето съветите на СЗО за запазване на добра физическа форма и здраве по време на самоизолация

Тъй като новите случаи на COVID-19 продължават да се множат в Европа, много здрави хора са приканени или направо принудени да останат у дома в самоизолация. В много страни фитнес центровете, парковете и градините, където хората обикновено правят физически упражнения, ще останат временно затворени. Оставането вкъщи за продължителни периоди от време може да се превърне в значително предизвикателство за физически активните хора.

Липсата на движение и заседналия начин на живот могат да имат отрицателни ефекти върху здравето, благосъстоянието и качеството на живот на хората. Самокарантината може да причини допълнителен стрес и да предизвика разстройство на психичното здраве. Различни техники, упражнения и релаксация могат да бъдат ценни инструменти, които да ви помогнат да останете спокойни и да останете здрави през това време.

Европейският клон на СЗО препоръчва 150 минути физическа активност с умерена интензивност или 75 минути интензивна седмично или комбинация от двете.

Тези препоръки все още могат да бъдат постигнати дори у дома, без специално оборудване и с ограничено пространство. Следват няколко съвета как да останете активни и да намалите вредите от заседналият начин на живот, докато сте в самоизолация.

Правете кратки, но физически активни почивки през деня.

Кратките моменти на физическа активност са задължителни за седмичната програма. Можете да използвате ето тези упражнения като вдъхновение, за да бъдете активни всеки ден. Танци, игра с деца и прости домашни задължения като почистване и градинарство са други средства да останете активни у дома.

Присъединете се към онлайн курс за упражнения.

Възползвайте се от богатството на онлайн класове за упражнения. Много от тях са безплатни и могат да бъдат намерени в YouTube. Ако нямате опит с изпълнението на тези упражнения, бъдете предпазливи и се съобразявайте със собствените си физически ограничения.

Разходка.

Дори в малки пространства ходенето наоколо или на място може да ви помогне да останете активни. Ако имате телефонен разговор, станете прави или се разходете из дома си, докато говорите, вместо да седите. Ако решите да излезете навън да се разхождате или спортувате, не забравяйте да поддържате поне 1 метър разстояние от други хора.

Стани!

Намалете времето, в което седите и се изправяйте, когато е възможно. В идеалния случай се стремете да прекъсвате времето на седене и лежане на всеки 30 минути. Помислете за високо бюро, като използвате висока маса или подредите купчина книги или други материали, за да продължите да работите, докато стоите прави. По време на заседналото време дайте приоритет на когнитивно-стимулиращите дейности, като четене, настолни игри и пъзели.

Отпуснете се

Медитацията и дълбоките вдишвания могат да ви помогнат да останете спокойни. Няколко примера за техники за релаксация са достъпни по-долу за вдъхновение.

Хранене

За оптимално здраве също е важно да не забравяте да се храните здравословно и да останете хидратирани. СЗО препоръчва пиене на вода вместо напитки, които съдържат захар. Ограничете или избягвайте алкохол и стриктно го забранете за млади хора, бременни и кърмещи жени или по други здравословни причини. Осигурете си много плодове и зеленчуци и ограничете приема на сол, захар и мазнини. Наблегнете на пълнозърнести, а не рафинирани храни. За повече насоки как да се храните здравословно по време на самокарантина, , вижте съветите за храна и хранене по време на самокарантина, подготвени от СЗО / Европа.

- реклама -