Експерти направиха оглед на мястото на катастрофата на АМ „Тракия”

Експерти правят огледът на участъка при 163 км на АМ „Тракия“, където в неделя ТИР скъса мантинелата и навлезе в насрещното движение.

След навлизането му в насрещното, ТИР-ът помете 4 автомобила, при тежкия инцидент загинаха петима души, а шестима бяха ранени, включително и 3-годишно дете.

Движението по магистралата в еднокилометровия участък ще е ограничено до 18 ч.

На място бяха инж. Иван Досев – член на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ и Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики.

Мантинелата на участъка е била стара и за подмяна, но това не е причината за инцидента, каза по време на огледа на участъка Досев. Мантинелата е била поставена през 1993 г. и до този момент е отговаряла на всички нормативни изисквания към ограничителните системи. Нека да не се правят внушения, че по-високият клас ограда там в случая би довел до различни щети, заяви Иван Досев.

Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики смята, че пътната маркировка все още е годна, а причина за катастрофата е грешка на водача, след което и инфраструктурата е допринесла за фаталния край.

Поставянето на бетонни мантинели по примера на други страни, не е удачно, коментираха експертите.

87% от магистралите са с подменени ограничителни системи. Това се прави предимно там, където се извършват ремонти или се възстановяват в следствие на удари от пътнотранспортни произшествия. Новите мантинели отговарят на последните нормативни изисквания, но участъците, които не отговарят на тях, не означава, че са опасни или че мантинелите не са отговаряли на последните нормативни изисквания при поставянето им, стана ясно още днес.

- реклама -