Експеримент на МОН показа: Изкуственият интелект оценява по-обективно от учителя отворени въпроси.
Министърът на образованието
Изкуственият интелект оценява
по-обективно от учителите някои задачи с отворени въпроси. Това е показал експеримент на МОН. Той е проведен след националното изпитване по природни науки в електронна среда на целия випуск деветокласници през тази учебна година.
„След като учителите оцениха
отговорите на учениците, тествахме и изкуствен интелект. На някои отворени въпроси той беше по-обективен“, каза министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков по време на своя визита в ЕГ „Пловдив“ днес.
Той посети гимназията
заедно с певицата Нина Николина по покана на Ученическия парламент в рамките на кампанията „Просто кажи Не“. А след разговора за опасностите от дрогата тийнейджърите го попитаха как изкуственият интелект ще се използва в полза на образованието.
Министър Цоков им разказа,
че още миналата година МОН подготви насоки за училищата и университетите. А в момента планира обучения на учители. Има и програма на Intel за ученици от гимназиален етап, после ще се слезе и при по-малките.
След като институтът INSAIT
подготви втора версия на български на ChatGPT, сме в разговори това, което е постигнато като езиков модел, да може да се ползва и за нуждите на училището – за подготовка на тестови задачи и оценяване, каза проф. Цоков.
Идната седмица България
ще участва на световното изложение за технологии в Лондон, където МОН за първи път ще има щанд. Ще представи платформата Дигитална раница, която предстои да бъде подобрена с изкуствен интелект с цел персонализирано образование, както и възможностите за обучение по STEM науки.