ЕК, мерки, заболявания, обществено здраве журналисти медии политическа реклама

ЕК иска изсветляване на политическата реклама и защита на журналистите

Европейската комисия представи днес намеренията си за бъдещи законодателни предложения за укрепване на демокрацията в ЕС.

Предвижда се в следващите години комисията да предложи въвеждане на прозрачност в политическата реклама, както и начини за пресичане на дезинформацията и за помощ на регионалните и аудиовизуалните медии.

Комисията ще предложи възможности за изясняване на отговорностите на рекламодателите, политическите консултанти и платформите за разпространение на съобщения, както и нови правила за финансиране на европейските партии.

ЕК ще препоръча догодина мерки за безопасност на журналистите и за тяхната защита от съдебни производства, целящи възпрепятстване на дейността им.

Ще бъдат представени допълнителни мерки за повишаване на прозрачността на медийната собственост и на държавната реклама. Комисията ще предложи налагане на глоби на разпространителите на дезинформация.

Комисията съобщи, че днес е приела план в подкрепа на възстановяването и преобразуването на аудиовизуалните медии, засегнати от пандемията.

Предвижда се улесняване и разширяване на достъпа до финансиране, както и осигуряване на 20 на сто от средствата от ЕС за икономическо възстановяване за цифрови технологии.

Предвижда се медиите да получат по-ясна представа за възможностите за финансиране от ЕС, както и достъп до 400 милиона евро до 2027 г. в тяхна подкрепа. ЕК отчита, че пандемията е довела до намаление на рекламните приходи за медиите между 30 и 80 на сто.

- реклама -