ЕК: Фейсбук и Гугъл не полагат достатъчно усилия срещу дезинформацията в мрежата

Гугъл, Фейсбук ЕК европейски избори
Разпространението на политическа реклама в социалните мрежи трябва да стане прозрачно в навечерието на планираните за май избори за Европейски парламент.

Това се казва в изявление от Брюксел.

Европейският съюз смята, че интернет гигантите Фейсбук и Гугъл не полагат достатъчно усилия за борба с разпространението на дезинформация в мрежата, заяви на брифинг в Брюксел европейският комисар по въпросите на сигурността Джулиан Кинг.

Предоставените сведения са „недостатъчни, непрозрачни и избирателни“, оплака се той.

В тази връзка ЕК всеки месец ще публикува обобщаващ доклад за свършеното от корпорациите.

Брюксел отдава дължимото на подписания през септември 2018 г. Кодекс за поведение спрямо дезинформацията. В същото време политическата реклама, разпространявана в социалните мрежи, трябва да стане прозрачна в навечерието на насрочените за май европейски избори, подчерта Кинг.