Диор направи 75-метрова провокативна инсталация в Париж

Компанията за луксозни стоки Диор направи най-впечатляващото откриване на седмицата на висшата мода в Париж в провокативна инсталация, пише АФП.

Във вътрешността на 75-метровата инсталация, се влиза през вагината, а изложената площ прилича на утроба.

Инсталацията е дело на американската феминистка Джуди Чикаго, която казва: „Влизаме вътре по начина, по който сме излезли на този свят.“

По стените на „утробата“ има банери, на които се задава въпроса как щеше да изглежда живота ни „ако жените управляваха света“.

„Щяха ли мъжете и жените да са равни? Щеше ли да има насилие? Щяха ли възрастните жени да бъдат почитани?“, са част от въпросите на банерите.

Водещата дизайнерка на Диор Мария Грация Кюри – първата жена, заела поста в 70-годишната история на компанията, постави овластяването на жените в самото начало на приоритетите си, когато пое управлението през 2016 г.

Изработването на инсталацията е отнело 1500 часа. Джуди Чикаго е известна най-вече с творбата си „Вечерно парти“, на което 39 известни жени от човешката история, които често са забравяни, вечерят на три маси. Сред тях са богините Ищар и Кали и писателката Вирджиния Улф. Чикаго казва, че изработването на инсталацията в Париж е нейна мечта от 1977 г.

„Женското божество“ отваря врати за публика днес и ще може да се посещава пет дни.

Инсталацията е на поляната на музея на Роден в Париж, който отбелязва живота и творчеството на един от „най-мачо“ скулпторите, което е умишлено търсено противопоставяне.

Тези шоу програми висша мода са уникални за Париж, като някои от най-богатите жени на света плащат десетки хиляди долари, за да бъдат облечени от малко над дузина дизайнери, на които е позволено да слагат етиката „висша мода“ според законите на Франция

- реклама -