Динята – богата на антиоксиданти, полезна за диабетици

Динята – богата на антиоксиданти, полезна за диабетици. Динята е може би един от най-вкусните, красиви и създаващи настроение признаци на лятото. Тя съдържа голямо количество витамини и е особено богата на ликопен и други антиоксиданти като витамин С, пише „The Jerusalem Post“.

Въпреки сладкия си вкус, съдържанието на захар в динята

не е твърде високо. Тя е нискокалорична поради високото си съдържание на течности – порция от 100 грама диня има само 30 калории.

100 грама диня съдържат 92 грама вода, 0,61 грама протеини,

близо 8 грама въглехидрати и 0,15 грама мазнини. Освен това в нея има минерали като желязо, калций, калий и фосфор.

Ако хапвате редовно диня, сърцето ви ще ви благодари.

Динята съдържа аминокиселината цитрулин, която увеличава производството на друго вещество в организма, наречено азот-кислород, и стимулира разширяването на артериите, което спомага за понижаване на кръвното налягане.

Много изследвания са установили, че тази аминокиселина

е свързана с намаляване на риска от инфаркт.

Цитрулинът е аминокиселина, която е популярна съставка в хранителните добавки за спортисти, тъй като увеличава производството на азотен оксид, който увеличава изчистването на млечната киселина и оптимизира различни процеси в скелетните мускули.

Заради високото съдържание на ликопен, който оцветява динята

в червено, сочният плод е и мощен антиоксидант. Проучванията показват, че антиоксидантите намаляват риска от някои видове рак, диабет и други заболявания. Динята има повече ликопен от всеки друг плод или зеленчук – дори от доматите.

За да си набавите повече ликопен, избирайте възможно

най-ярка и зряла червена диня. Важно е да се отбележи също, че дините без семки обикновено съдържат повече ликопен, отколкото тези със семки.

Динята съдържа още един естествен пигмент,

наречен бета-криптоксантин (жълто-оранжев пигмент от семейството на каротеноидите), който се свързва с намаляване на риска от сърдечни заболявания и може да предпазва ставите от възпаление.

Няколко проучвания показват, че консумацията на диня с течение на времето може да намали вероятността от развитие на артрит.

Средноголямо парче диня съдържа 9-11%

от необходимата за организма ежедневна доза от витамин А, който е един от ключовите фактори за поддържане на здравето на очите.

Сочната диня съдържа 92% вода, така че това е прост начин да помогнете за поддържане на хидратацията.

Освен това динята задоволява желанието за сладко,

но за разлика от сладкишите с високо съдържание на захар или нейни заместители, този плод, освен сладък, е нискокалоричен, без преработени съставки и за разлика от много други десерти е без мазнини, без холестерол и без натрий.

Количество от 200 грама диня съдържа около 15 грама

въглехидрати. За сравнение 100 грама ябълка съдържа 15 грама въглехидрати, т.е. двойно по-голямо количество.

Така че се радвайте на лятото и се грижете за здравето си като хапвате редовно диня.

- реклама -