Димитър Манолов, ТЕЦ "Марица Изток 2", централи, въглища, Зелена сделка

Димитър Манолов, КТ „Подкрепа“: 122 000 души ще загубят работата си при затваряне на ТЕЦ „Марица Изток 2“

В глобален мащаб се води една търговска война, в която България отново е на губещата страна. Нищо хубаво не ни чака в цялата тази история със зелената сделка.

Това коментира на конференция лидерът на КТ „Подкрепа“ Димитър Манолов, предаде БГНЕС.

„Единственото, което можем да направим, е да минимизираме щетите. За моментна никой нищо не говори за социалното въздействие. Разсъжденията са от типа как хората си намериха работа като затворихме „Кремиковци“, така ще си намерят работа и като затворим Тецо-вете и мини „Марица Изток “, отбеляза Манолов.

Той цитира изследване, според което работа ще загубят 122 000 души от региона.

Според Манолов големият проблем е, че няма единен дебат по проблема със затварянето на „кафявите“ въглищни централи. По едно и също време се водят разговори в различни зали и най-пагубното е, че модератори са хора, които нямат представа от проблематиката. „Ще се опитам най-меко да ги опиша – от дипломирани посредственици, които обаче са на страната на печелившите. Хора, които не различават охладителна кула от комин. Публикуват снимки, на които пуши пара и викат „леле, тия ни отровиха“.

Неговият синдикален колега от КНСБ Пламен Димитров пък смята, че България все още не е готова и няма ясни разчети колко ще ни струва преминаването към енергетика с нулеви емисии. Най-реалистичният план за преминаването към зелена икономика и енергия, според него, е в периода 2030-2035 г. Поетапно трябва да извадим от експлоатация въглищните централи, като същевременно ги заменим с парогазови централи. Тази идея по-рано бе спомената и от вицепремиера Томислав Дончев.

Според енергийния експерт и депутат от БСП проф. Таско Ерменков, България не може да си позволи да затвори въглищните централи до 2035 г., защото това ще предизвика национална катастрофа. Правителството трябва да убеди в това Европейската комисия в нецелесъобразността на едни подобни действия.

- реклама -