топла вода април сметки КЕВР Топлофикация - София проверка лицензии пренос на топлинна енергия топла вода

Диана Ковачева: Информацията от „Топлофикация” във фактурите е подвеждаща

„Потребителите не могат да разберат съдържанието от фактурите на „Топлофикация”, защото информацията е в насипен вид. Тя е неясна и освен това подвеждаща. Вижда се една сума, която трябва да платите в определен срок. Това обаче не е дължимата”. Това заяви пред Нова ТВ омбудсманът Диана Ковачева.

„Получавате писмото, отваряте съобщението и виждате на първа страница сумата със срок за плащане. Трябва да отворите на втора страница и тогава на таблица ще се види окончателната дължима сума по обща фактура. Надолу следва още информация с някакви неясни суми”, разясни обществения защитник.

Тя поясни, че е изпратила препоръка към „Топлофикация – София” информацията във фактурите да бъде ясна, разбираема и неподвеждаща.

„Това е изискване и на Директивата за енергийна ефективност. Трябва да има дори и графични знаци и оформление. Необходимо е да е ясно за какво плащате”, допълни обществения защитник.

Според нея, когато хората не знаят какво плащат, те не могат да защитят правата си и да оспорват фактурите. „Директорът на дружеството ми каза, че винаги е било така и е заложено в общите условия”, изясни Ковачева.

Тя информира, че е изпратила 150 жалби до Комисията за енергийно и водно регулиране, които да бъдат проверени.

„Удължен е срокът за обжалване на изравнителните сметки, това също е правилно. Някои ги получиха късно, а до други изобщо не достигнаха. На практика хората не знаят какво точно плащат”, добави Ковачева.

Тя допълни, че на изслушване в парламента директорът на „Топлофикация – София” е поел ангажимент да се справи с проблема с неясните фактури.

„Не знам как „Топлофикация” се обърква при условие, че работи с парите на хората. Потребителите се оплакват от това, че имат разминаване между данните от топлинните счетоводители с изравнителните сметки, които получиха и тези от „Топлофикация”, посочи още Ковачева.

- реклама -