Чудо: Тези витамини и минерали ще ви помогнат да отслабнете по-бързо

Чудо: Тези витамини и минерали ще ви помогнат да отслабнете по-бързо. Ако тялото ви има дефицит на определени микроелементи, вероятно опитите ви да отслабнете ще се окажат неуспешни. Диетолозите са идентифицирали пет основни витамина и минерала, които ще ви помогнат да отслабнете по-бързо. Липсата на тези витамини и минерали може да се окаже пагубна за организма ви.

Витамин А

Един от тези витамини е Витамин А, известен още като ретинол, спомага за повишаване на ефективността на диетите, ускорява метаболизма и помага за бързото възстановяване при стресови ситуации.

Ако приемате достатъчно количество витамин А по време на диета, това гарантира, че имунитетът ви няма да отслабне, което често се наблюдава по време на подобни режими. Витамин А не се съдържа в храната в чист вид, той се синтезира от ретинол и каротеноиди. Първото вещество ще откриете в черния дроб, пилешкото, телешкото, свинското, рибата, жълтъците, млечните продукти и маслото, а каротеноидите – в червените и оранжевите зеленчуци, плодове и горски плодове, като домати, моркови, праскови, кайсии, червени чушки и тиква. Те се съдържат в голямо количество и в тиквичките, зелето и пресните билки.

Калций

Калцият е най-добрият приятел на тези, които искат да отслабнат. Той действа като активатор на много ензими, които допринасят за освобождаването на енергия. Това оказва пряко влияние върху скоростта на метаболизма. Най-добрите източници на калций са млечните продукти – кефир, прясно мляко, кисело мляко, твърдо сирене, извара. Но е по-добре тези продукти да са с нисък процент мазнини. Заложете на киселото мляко, ако искате да се отървете от излишните мазнини в корема.

Хром

Хромът е друг активен участник в метаболизма. Той взаимодейства с инсулина, помагайки на тялото да абсорбира по-добре глюкозата. Хромът контролира нивата на кръвната захар, той е отговорен и за вкусовите ни предпочитания и по-специално за желанието ни за консумация на сладки и нишестени храни.

Заключение: колкото повече хром има в организма, толкова по-малко е желанието ни за консумацията на сладко и апетитът, като цяло. Препоръчителната дневна доза хром е 150 mg, но е доста трудно да си я набавим само чрез храна. Богатите на хром храни са бразилски орех, лешници, елда, просо, телешки черен дроб, суров лук, боб, картофи, броколи, карфиол и брюкселско зеле и мазна морска риба.

Витамини от група В

Сред витамините от група В най-важни по-отношение на отслабването са В1, В6 и В12. Витамин В1 (научното му наименование е тиамин) е много важен за метаболизма на въглехидратите. Неговият дефицит е причина за повишаване на апетита. Сред храните, богати на тиамин са зърнените храни, боб, червено месо, черен дроб, пълнозърнест хляб. Витамин В6 е отговорен за имунната дейност, възстановяването на тъканите и протеиновия метаболизъм в организма. Благодарение на него се образуват червените кръвни клетки, които пренасят кислород в цялото тяло. И в процеса на отслабване, мазнините се изгарят именно благодарение на кислорода. Връзката е проста: липсата на B6 се равнява на забавяне на загубата на тегло. Най-големи количества от него се съдържат в кафявия ориз и ечемика.

Витамин В12 също е много важен за метаболитните процеси. Неговият дефицит води до раздразнителност, слабост и умора, възможни са и смущения в храносмилателната система. Може да си набавите витамин В12 чрез консумацията на риба, морски дарове и жълтъци.

Калий

Отслабването дори с 3-5 кг може да доведе до загуба на еластичност на кожата и до появата на омразния целулит. За да предотвратите тези нежелани последици, вашата диета трябва да включва храни, богати на калий. Витамини за здрави вени Липсата на този микроелемент може да доведе до неизправности в дейността на стомашно-чревния тракт. Освен това калият допринася за бързото смилане на храната, елиминирането на токсините и повишаването на мускулния тонус. За да си го набавите, диетата ви трябва да включва сушени плодове, банани, ядки, спанак и касис.

- реклама -