Човешка грешка и несъобразена скорост са основните версии, по които прокуратурата работи за случилото се в Хитрино. Това обясни пред БНР заместник-главния прокурор и директор на Националната следствена служба Евгени Диков.
Диков посочи, че 8 от най-добрите следователи работят на мястото на инцидента и събират доказателства. До късно снощи са провеждани разпити пред съдия в Бургас и Шумен.
Иззета е скоростомерната лента, която предстои да бъде разшифрована, за да стане ясно с каква скорост се е движил локомотивът.
„Основната версия, по която се работи, е човешка грешка и несъобразена скорост. Не изключваме нито една версия. В разследването на трагедията в Хитрино се е включил и следственият отдел към окръжната прокуратура в Шумен. Използва се и мобилна лаборатория, както и експертизата на съдебни медици и на експерти от БАН“.
Според Диков по случая има много неизяснени обстоятелства – например има ли ограничения в броя на цистерните, когато се превозват опасни товари, и допустимо ли е едновременно да се превозват пропан-бутан и пропилен. Неяснота има и относно т.нар. буферни вагони, които ограждат опасния товар.
Според директора на Изпълнителна агенция „Железопътна администрация“ Веселин Василев има непотвърдена информация за превишаване на допустимата скорост на влака в зоната на инцидента. След направената проверка е установено, че инсталациите в гарата са били в изправност, а релсите са били в добро състояние. Нямало проблем и с натоварването на цистерните.
Бойчо Скорбански, ръководител на звеното за разследване на произшествия и инциденти в Министерството на транспорта, посочи, че техническото разследване на инцидента ще започне едва когато всичко бъде почистено. Тогава ще бъдат направени замервания, както на подвижния състав, така и на наличната ЖП инфраструктура.