epa05646976 A man walks past a sign advertising Black Friday sales at a shop in Madrid, Spain, 25 November 2016. Black Friday, a traditional bargain sales day in USA, is growing popularity in Spain. Each year, more shops join the Black Friday offers that attract customers days before the Christmas season. EPA/J.J. GUILLEN

Черният петък блокира карти, похарчиха се 100 млн. лева

Близо 100 милиона лева са похарчени днес на Черния петък. 6 млн. лв. са се похарчили по интернет. Основният интерес към покупката на уреди за дома, телевизори и телефони.

От най-големия онлайн търговец у нас съобщиха, че само в първите 3 часа след старта на намаленията в 7,06 часа сутринта е имало 561 600 посещения на платформата. Поръчани са били над 121 500 продукта.

Проверки на КЗК по сигнали на потребители установиха, че няколко дни преди Черния петък цените се вдигат, а по време на промоцията се обявяват намаления.

Заради това eMAG има наложени глоби за общо над 5,2 млн. лева. Столичанката Евгения Иванова пусна във фейсбук снимка, на която се вижда, че съдомиялна, която в четвъртък е струвала 749 лв., в деня на Черния петък вече се предлага с близо 200 лева по-скъпо.

Много карти бяха блокирани заради трескавото пазаруване.

Пред моловете през целия петъчен ден имаше големи задръствания от желаещи да пазаруват. Промоциите най-често използваха луд петък, черен уикенд, розов петък и други названия, тъй като словосъчетанието черен петък е патентовано от “Данте интернешънъл” и другите търговци нямат право да го използват. Това обаче не им попречи да направят доста високи обороти, а най-търсените стоки са били домакински уреди и дрехи.

- реклама -