Частна компания поиска да вози пътници по жп линията София – Бургас:
„Пимк Рейл Експрес“ потвърди официално интереса си да експлоатира жп маршрута от София до Бургас със спирки в Пловдив и Стара Загора. Заявлението на пловдивската компания е подадено в рамките на стартиралите през април пазарни консултации за избор на нов жп превозвач.
Резултатите са качени в ЦАИС на 27 май, като се вижда, че
други компании не са заявили интерес.
Припомняме, че до обявяването на пазарната консултация се стигна, след като в края на март кабинетът „Денков“ упълномощи транспортния министър Георги Гвоздейков да проведе
търг и да избере следващия жп превозвач.
Пловдивската компания е подала документацията си на 20 май, като тя е подписана от управителя Пенко Несторов. Посочва се, че обхватът на интерес не включва всички линии в България, а само отделни регионални, в случая – София – Пловдив – Стара Загора – Бургас.
Те са посочили и прогнозен период, в който
може да стартира извършването на дейността, а именно – 14 декември 2025 г. като в скоби е посочено, че тази дата се отнася за стартирането на регулярна услуга и е съобразена с изискването на чл. 31, ал. 4 от ЗЖТ, което гласи, че
„Заявителят на инфраструктурен капацитет по определен маршрут
уведомява за планираната услуга Национална компания „Железопътна инфраструктура“ и Изпълнителна агенция „Железопътна администрация“ не по-късно от 18 месеца преди влизането в сила на работното разписание, за което се отнася подаденото искане за капацитет.
Изпълнителна агенция „Железопътна администрация“ уведомява в
срок до 10 дни всеки компетентен орган. Той трябва да е възложил обществени услуги за железопътен превоз на пътници по този маршрут, както и всяко железопътно предприятие, изпълняващо договор за обществени услуги за железопътен превоз по маршрута на планираната услуга.“
Компанията има намерение да експлоатира жп магистралата с експресни влакове.
Прогнозният брой чифт влакове, които е заявила, са 3. Пътникоместата средно на влак са 180.
Припомняме, че още миналата година, когато стана ясно, че компанията е получила лиценз за превоз на пътници. Редица експерти бяха на мнение, че жп мрежата ще бъде поделена
между частната компания, която ще
оперира доходоносните отсечки, и държавата „БДЖ – Пътнически превози“, за която ще останат по-малко предпочитаните от пътниците