Бургаското пристанище ще приема и контейнеровози след удълбочаването

Бургаското пристанище ще приема и контейнеровози след удълбочаването. Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“ (ДППИ) представи на живо от борда на катамарана „Бургус“ работата по удълбочаване

на акваторията в района на пристанище Бургас.

Това се случи в присъствието на заместник-министърът на транспорта и съобщенията Анна Натова, представители на Европейската комисия и Управляващия орган на Програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027 г.,

кметът на Община Бургас Димитър Николов.

Те имаха възможността да наблюдават драгажните дейности в района на басейн маневрена зона до терминал Бургас изток 2/2A и пристанищен терминал Бургас-запад, извършвани със специализирана техника.

Заместник-министърът на транспорта

и съобщенията Анна Натова поздрави ДП „Пристанищна инфраструктура“

за успешното и срочно реализиране на поредния мащабен проект в пристанище Бургас и първи по новата Програма „Транспортна свързаност“ (ПТС) 2021 – 2027 г. Тя обяви, че дейностите по проекта приключат през следващата седмица и подчерта,

че в резултат на удълбочаването пристанище Бургас

ще отвори врати за големи кораби, което ще го направи изключително атрактивно и конкурентоспособно. Поздравления за добре свършената работа

при реализирането на проекта ДППИ

получи и от представителя на Европейската комисия Боряна Желева, която подчерта, че когато усилията между българските институции и ЕК са общи, резултатите са налице.

Ръководителят на Управляващия орган на ПТС

Мартин Георгиев също поздрави ДППИ за дългосрочната

и последователна политика

на предприятието в посока развитие на водния транспорт чрез изпълнението на проекти, финансирани от ЕС. По думите му ДППИ

е един от хубавите примери в България

как с малки проекти се стига до големи резултати. С реализирането на проекта за драгиране на пристанище Бургас ДП „Пристанищна инфраструктура“

ще осигури по-големи проектни

дълбочини в акваторията на терминал Бургас-запад и така ще могат да се обработват по-големи плавателни съдове,

в частност контейнеровози, с дължина до 260 м, широчина до 32 м и газене до 14,5 м.

Това стана ясно от думите на генералния директор на ДППИ Ивайло Иванов, който официално откри събитието и представи постигнатите резултати от реализацията на проекта, като подчерта приноса за повишаване на конкурентността

на българските пристанища.

Ивайло Иванов уточни, че за предприятието е важно да инвестира в редовни дейности по драгиране на морската акватория на Република България, тъй като това води до по-голяма функционалност и устойчивост на морския транспорт.

По време на събитието представителят на изпълнителя

„КОНСОРЦИУМ КОСМОС ВАН ООРД“ ДЗЗД Жерар Алкема представи драгажната техника и процеса на удълбочаване.

Проект „Капитално драгиране – басейн между Терминал „Бургас Запад“ и Терминал „Бургас Изток 2/2А/“ представлява удълбочаване на акваторията в пристанището за постигане на нови проектни дълбочини.

Изпълнението на проекта за капитално драгиране

ще доведе до цялостно и дългосрочно решение по отношение на подхождането и маневрирането на кораби и бъдещите нужди от нови маневрени зони в съответствие с инвестиционните проекти на пристанищните оператори на терминалите, разположени в акваторията на пристанище Бургас.

- реклама -