Бургаското пристанище ще приема и контейнеровози след удълбочаването. Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“ (ДППИ) представи на живо от борда на катамарана „Бургус“ работата по удълбочаване
на акваторията в района на пристанище Бургас.
Това се случи в присъствието на заместник-министърът на транспорта и съобщенията Анна Натова, представители на Европейската комисия и Управляващия орган на Програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027 г.,
кметът на Община Бургас Димитър Николов.
Те имаха възможността да наблюдават драгажните дейности в района на басейн маневрена зона до терминал Бургас изток 2/2A и пристанищен терминал Бургас-запад, извършвани със специализирана техника.
Заместник-министърът на транспорта
и съобщенията Анна Натова поздрави ДП „Пристанищна инфраструктура“
за успешното и срочно реализиране на поредния мащабен проект в пристанище Бургас и първи по новата Програма „Транспортна свързаност“ (ПТС) 2021 – 2027 г. Тя обяви, че дейностите по проекта приключат през следващата седмица и подчерта,
че в резултат на удълбочаването пристанище Бургас
ще отвори врати за големи кораби, което ще го направи изключително атрактивно и конкурентоспособно. Поздравления за добре свършената работа
при реализирането на проекта ДППИ
получи и от представителя на Европейската комисия Боряна Желева, която подчерта, че когато усилията между българските институции и ЕК са общи, резултатите са налице.
Ръководителят на Управляващия орган на ПТС
Мартин Георгиев също поздрави ДППИ за дългосрочната
и последователна политика
на предприятието в посока развитие на водния транспорт чрез изпълнението на проекти, финансирани от ЕС. По думите му ДППИ
е един от хубавите примери в България
как с малки проекти се стига до големи резултати. С реализирането на проекта за драгиране на пристанище Бургас ДП „Пристанищна инфраструктура“
ще осигури по-големи проектни
дълбочини в акваторията на терминал Бургас-запад и така ще могат да се обработват по-големи плавателни съдове,
в частност контейнеровози, с дължина до 260 м, широчина до 32 м и газене до 14,5 м.
Това стана ясно от думите на генералния директор на ДППИ Ивайло Иванов, който официално откри събитието и представи постигнатите резултати от реализацията на проекта, като подчерта приноса за повишаване на конкурентността
на българските пристанища.
Ивайло Иванов уточни, че за предприятието е важно да инвестира в редовни дейности по драгиране на морската акватория на Република България, тъй като това води до по-голяма функционалност и устойчивост на морския транспорт.
По време на събитието представителят на изпълнителя
„КОНСОРЦИУМ КОСМОС ВАН ООРД“ ДЗЗД Жерар Алкема представи драгажната техника и процеса на удълбочаване.
Проект „Капитално драгиране – басейн между Терминал „Бургас Запад“ и Терминал „Бургас Изток 2/2А/“ представлява удълбочаване на акваторията в пристанището за постигане на нови проектни дълбочини.
Изпълнението на проекта за капитално драгиране
ще доведе до цялостно и дългосрочно решение по отношение на подхождането и маневрирането на кораби и бъдещите нужди от нови маневрени зони в съответствие с инвестиционните проекти на пристанищните оператори на терминалите, разположени в акваторията на пристанище Бургас.