БДЖ

БСП иска оставки в БДЖ заради спрени влакове

БСП иска оставки в БДЖ заради спрени над 70 влака и призовава генералният директор Владимир Владимиров да се оттегли от поста си.

БСП настоява за ново ръководство без футболни амбиции.

Това заяви депутатът Георги Свиленски.

„Кога е откровен Борисов, когато казва, че ГЕРБ са дошли да градят или когато разгражда БДЖ“, попита Свиленски. Той разказа, че с икономиите си от БДЖ ръководството назначава футболисти със заплата над 1 500 лв. За сравнение един машинист в БДЖ получава средно 600 лв.

Според Свиленски в случая става дума за местни и регионални влакове, които возят пътници от малки населени места до работата им, т.е. влакове, които изпълняват социални функции. Тези влакове не бива да бъдат спирани в срок от 15 години по силата на договор между държавата и БДЖ. Със спирането на тези над 70 влака обаче се нарушава този договор, но в същото време държавата продължава да плаща компенсацията за тези влакове на БДЖ, смята червеният депутат.

По негови данни, при първия мандат на ГЕРБ са спрени 140 влака, като и досега те не са пуснати. До началото на 2009 г. БДЖ са превозвали 32 млн. пътници годишно. В началото на 2015 г. има спад с над 30% на пътниците и вече пътуват 22 млн. пътници годишно. Очаква се броят на пътуващите да намалее с още 15-20%.

БДЖ

Георги Георгиев, бивш управител на „Пътнически превози“ ЕАД, коментира, че през мандата на Пламен Орешарски е имало 700 пътнически вагона, от които 250 в движение. В края на мандата му те са 489 вагона, намалени са задълженията със 145 млн. лв. външни фирми и кредитори и през цялото време не е имало нито един спрян влак, като са пуснати и международни влакове.

Иво Ленков, бивш главен одитор на холдинга, коментира, че са спрени влаковете поради липса на далновидност.

„Според новия график на влаковете трябва да има 122 локомотива, но днес те са с 12 по-малко, което също ще доведе до срив в системата”, обясни Ленков.

- реклама -