Борисов, Ханделсбат завод VW България

Борисов за Handelsblatt: България е най-доброто място за завод на VW според инвестиционния риск

България не се предава толкова бързо в битката за нов завод на Volkswagen.

Това пише днес германското издание Handelsblatt.

Страната от ЕС все още има добри шансове  да спечели договора за проекта за милиарди евро в близост до столицата София.

„България е по-добро местоположение от всяка страна в региона по отношение на инвестиционния риск“.

Това заяви премиерът Бойко Борисов пред изданието в писмено изявление.

Той е убеден, че бъдеща инвестиция на Volkswagen ще бъде положителна за цяла Източна Европа. „Това ще доведе до ръст за всички страни в региона.“

Премиерът изтъква конкурентната данъчна система, удобни за бизнеса регулации и държавна помощ, съчетани с добри транспортни връзки и ниски разходи за труд, като ключови предимства на българската страна.

Борисов обещава да изчерпа всички възможности за субсидии за VW.

„Българското правителство предложи на Volkswagen максимална допустима държавна подкрепа в стриктно съответствие с европейското законодателство, както е регламентирано от Европейската комисия за региона“, каза Борисов.

От около година Volkswagen се лута в решението за изграждането на новия автомобилен завод.

„Продължаваме да бъдем в процес на безкраен подбор. През последните месеци прегледахме различни опции за местоположението на новия ни завод. Сега имаме списък с любими дестинации. След фазата на разследване сега следва фазата на преговори с останалите кандидати “, заяви говорител на VW във вторник във Волфсбург.

През последните седмици многократно се съобщава местоположение в западната част на Турция, близо до Измир има най-добри перспективи за спечелване на договора от Volkswagen.

Първоначално десет локации в три източноевропейски страни и в Турция участваха в надпреварата. В последния кръг вече има две локации в България и Турция.

Новият завод, подобно на фабриката в словашката столица Братислава, ще се превърне във производствен център за няколко марки VW Group. Например, чешкият филиал на чешката марка Skoda се нуждае от нови производствени мощности, но и от VW за производството на Passat.

Най-късно до началото на септември надзорният съвет на VW трябва да направи избор на обекта.

„Ситуацията е, че няма окончателно решение на надзорния съвет“, заяви премиерът на Долна Саксония Стефан Вейл (SPD), който е в Надзорния съвет на VW.

„Разбира се, независимо как се оказва това решение, това ще бъде икономическо решение, а не политическо“, добави Вайл.

Поради ограничените демократични права в Турция, нов завод на VW край Измир се смята за политически противоречив.

България предлага на VW голяма индустриална зона извън столицата, близо до летището.

Имотът, бивша стоманодобивна фабрика принадлежи на Първа инвестиционна банка и австрийската компания за недвижими имоти Soravia. Проблеми като замърсяването на почвата от бившите стоманодобивни инсталации на обекта са разрешими.

„Парцелът може да бъде преустроен и по този начин също да се използва без ограничения за търговски цели“, казва архитект, който е пряко ангажиран с планирането на имота като възможно VW местоположение за Handelsblatt.

Българският премиер Борисов насърчава националната индустрия.

„На лична среща получихме уверението на премиера, че ще направи всичко, за да получи инвестицията“, каза Любомир Станиславов, изпълнителен директор на автомобилния клъстер в България. „Ако Volkswagen стане първият подобен инвеститор у нас, групата почти сигурно ще получи много изключителен статут.“

Борисов, който за трети път е премиер на България, обяснява допълнителните предимства на страната си, пише изданието. „Основното предимство на България е постоянното подобряване на бизнес средата в сравнение с други страни от региона.“

Също така данъчната система беше изключително опростена. България има „плосък данък“ от десет процента за компаниите и доходите. Има и други данъчни облекчения.

- реклама -