Борисов събра актива на ГЕРБ в Русе, представят програмата на партията.
„ГЕРБ е против вдигането на данъци. Трябва да се режат разходи“, категорично заяви
Делян Добрев. Лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов събра актива в Русе. Заедно с него са
водачите на листи Делян Добрев, Николай Нанков, проф. Костадин Ангелов,
Йорданка Фандъкова, Томислав Дончев и други лидери на партията.
Водачът на две листи на ГЕРБ – в Разград и в Хасково Делян Добрев говори за
дупката в бюджета и двата варианта, с които тя може да бъде запълнена. Това
са или вдигане на данъците или рязане на разходите.
„ГЕРБ е против вдигането на данъци. Трябва да се режат разходи“, категоричен бе той.
Индустриалното производство 20-ти пореден месец е надолу, отчете той. „Това трябва
да е достатъчно за всеки, за да разбере как се управлява държавата последните 2 г.
Дупката в бюджета е 18 млрд., единствено Асен Василев не я вижда“, каза той.
Посочи, че или трябва да се вдигат данъците, или да се ограничат разходите. „Пазили сме
тези ниски данъци и няма да ги вдигаме. Рязането на разходи също е болезнено. Дебатът
трябва да е как индустриалното производство да тръгне нагоре, как икономиката на страната
да тръгне нагоре. Последните 3 г. освен да се вдигат социални плащания, нищо не се случи“,
заяви той и коментира, че никой не е мислил за бизнеса.
„Решенията са усвояване на парите от еврофонодовете и привличане на големи инвестиции
в инфраструктура в страната, по модела на концесиите“, предложи Добрев.
Той се надява да убеди Бойко Борисов и колегите да си набележат 10 проекта от по 2 млрд.
всеки, да говорят със Световната банка и да ги отдадат на концесия, което щяло да влее над
20 млрд в българската икономика, от там щели да се вдигнат и приходите в бюджета без да
се режат.
Водачът на ГЕРБ във Велико Търново проф. Костадин Ангелов заяви, че основната им цел
е да направят правителство.
„България е затънала в тиня и 4 г., има липса на политически консенсус и резултати. Винаги,
когато е било необходимо, сме загърбвали собственото си его и сме работили за развиване
на държавата, винаги сме постигали резултати Всичко, което обещаваме, го изпълняваме“,
каза проф. Ангелов.
Здравеопазването може да е основа за политически консенсус и резултат, смята той.
Забраната за райския газ и вейповете бяха част от нещата, за които Ангелов похвали ГЕРБ
и депутатите. Той смята, че в следващия парламент ще убедят всички партии в създаването
на
Национален център за скрининг.
Образователните приоритети на ГЕРБ пък бяха представени от Йорданка Фандъкова, която
е водач в столиния 24 район.Тя увери, че ще продължи квалификацията на преподавателите, ще се работи за промяна
на учебните програми по посока повече практическа насоченост. Тя напомни, че при
управлението на ГЕРБ е имало програми за подобряване на базата в училищата, а миналата
година благодарение на ГЕРБ е имало 3 програми за модернизация на училища, спортни
площадки и студентски общежития.
Ще продължим тези политики, увери бившият кмет на София. Издигаме образованието
като национален, стратегически и бюджетен приоритет, за да продължи модернизацията, каза Фандъкова.
Николай Нанков, водач на листата за Ловеч, разказа за замразените инфраструктурни
проекти, започнати от техните предишни правителства.
„Трябва да продължим с довършването на магистрала „Хемус“. Важна е темата със санирането.
Не само многофамилни жилищни сгради и не само блокове, но и в тухлени такива, и в
еднофамилни, поетапно. Ще започнем първоначално с по 1000 сгради на година в бъдещ
4-годишен управленски мандат. Важно е опазването, пестенето на водата, обмяната
на водопроводи и др.“, изброи Нанков.
Евродепутатът Андрей Новаков изрази задоволството си от съдебното решение, завършило
с победа в полза на българската битка за отмяна на пакет „Мобилност“. Решението не подлежи
на обжалване, българските камиони няма да се връщат в България ако нямат товар за товар,
каза той.
Отпада в известен смисъл и връщането на водача, добави евродепутатът – отпускът зависи
от решението на водача. На една от последните сесии на ЕП миналия мандат приехме
изцяло българско предложение – всеки европейски камион на вътрешна европейска
граница не може да е проверяван за повече от 60 секунди, отбеляза той като постижение.
Натискът, който оказваме за решаване на проблема по границите е голям, увери Новаков.