Богдан Милчев, Институт за пътна безопасност, пътища, АМ Тракия

Богдан Милчев: АМ „Тракия“ е като след бомбардировка, служебният кабинет спря всичко по пътищата

От май месец всички магистрали и първокласни пътища спряха да бъдат поддържани. АМ „Тракия“ е като след бомбардировка – на над 120 места мантинелата не само е увредена, но и липсва. След като паднаха големите дъждове се получи голямо задържане на вода. Шофьорите пукат гуми, защото след ПТП-та не се почиства. Това каза директорът на Института за пътна безопасност Богдан Милчев пред БНТ.

И допълни:

Ние даваме на прокурор и на Агенцията за държавна финансова инспекция министър Комитова, защото тя каза, че няма пари да се оправи „Тракия“ и мантинелите, но тези пари трябва да дойдат от застрахователите, защото всички увредени мантинели са от ПТП-та. Направихме проверка и видяхме, че АПИ не си събира парите от застрахователите и в крайна сметка сега ние трябва да ги плащаме тези пари от нашия джоб и на всичкото отгоре и магистралата става опасна. За това ние искаме да предизвикаме държавните институции да извършат проверка как се събират и как се харчат парите. Мантинелите няма да се оправят докато работниците не получат аванси, защото те нямат доверие на правителството, че ще си получат парите след това. Това е така, защото пътната безопасност в България не се управлява от експерти, а от интереси“, заяви Милчев.

„Нашите очаквания от служебното правителство бяха, че можеха за 2-3 месеца да сложат началото на промените в транспортната ни система“, допълни той.

Богданов коментира, че одобряването на пътната безопасност не може да стане от днес за утре. И поиска да чуе мнението на правителството.

„Искам да чуя г-н Янев какво трябва да се направи още утре. На първо място ограничението на АМ „Тракия“ трябва да се намали на 120 км, второ – ние сме идентифицирали като опасни 122 места и те трябва да бъдат обозначени и обезопасени, третото нещо е в района на тези места трябва да бъде намалена скоростта на 90 км, четвърто – да се почисти магистралата и да се реши незабавно проблема с отводняването, и не на последно място г-н Рашков трябва да разпореди динамичен контрол по „Тракия“, тоест да пуснат в движение полицейските автомобили и да вкарват ред в движението, а не да стоят на едно място с камера. Ако това нещо не се случи от понеделник, ни предстои „второ Своге“. Никой не прави нищо по въпроса, защото всяко едно правителство се оправдава с предишното“, обясни Милчев.

Като доказателство за опасността на пътищата той посочи, че смъртността след ПТП се увеличава:

„Това лято загиналите по пътищата са с около 50 души повече от предишното. Ако Рашков и Комитова бяха направили това, което им предложихме, можеше загиналите да са с 30 човека по-малко от предната година. Аз не разбирам защо Стефан Янев го търпи това нещо“, каза още той.

„Г-жа Комитова се пита само как се финансира Институтът за пътна безопасност – това става само с дарения. Ние имаме на 10 000 доброволци, от които идват основно даренията. Ние сме една платформа, която не се съобразява нито с правителството на Борисов, нито с правителството на Радев“, коментира директорът на Института.

„Аз съм изключително притеснен, защото политическите партии в този сериозен проблем, който касае сигурността на гражданите, ги няма. Никой не се интересува от транспорта и никой не отваря темата „пътна безопасност“. Аз съм скептичен, имаме готови законопроекти и готови решения, включително за средната скорост на камерите, за нов административно-наказателен процес, подготвили сме пътна карта за развитието на пътната безопасност в България за 2 години, но политиците нехаят. Ние можем да помогнем, не искаме нищо в замяна – нито постове, нито пари“, завърши Богдан Милчев.

- реклама -