Бизнесмен спечели $1,6 млрд. за ден от продажбата на кукли
Уан Нинг, председател и главен изпълнителен директор на китайския производител на играчки Pop Mart International Group, забогатя с 1,6 млрд. долара за един ден, след като нарастващата популярност на компанията в САЩ
доведе до това нейното приложение да оглави класациите за изтегляния, пише „Форбс“.
Според списъка на милиардерите в реално време на Forbes състоянието на 38-годишния магнат
възлиза на 16,1 млрд. долара. Уанг,
чието нетно състояние се формира от дялове в компанията, отбеляза скок на котираните в Хонконг акции на Pop Mart с цели 13,2 % в понеделник. Досега през тази година акциите са се увеличили повече от два пъти, тъй като колекционерските играчки
на Pop Mart завладяха света, след като първо спечелиха младото поколение в Китай.
Въпреки нарастващото търговско напрежение между двете най-големи икономики в света, американските потребители се редят на опашки през нощта в магазините на Pop Mart, за да си купят ограничен брой колекционерски кукли от компанията.
Една от най-продаваните серии е Labubu – подобна на заек кукла с пакостлива усмивка,
която е забелязана върху чантата от Louis Vuitton на поп звездата Риана. Въпреки че играчките са с цени, които могат да бъдат с 60% по-високи в САЩ, отколкото в Китай – дори преди влизането в сила на митата на президента Доналд Тръмп – американските потребители са готови да платят.
Борбата за кукли доведе до това, че приложението за пазаруване Pop Mart
се превърна в най-изтегляното безплатно приложение за пазаруване в магазина за приложения на Apple в САЩ миналия петък,
според Sensor Tower, базирана в Сан Франциско платформа за анализи и пазарна информация.
Сред известните личности, които колекционират Labubu, е и Лиза от южнокорейската момичешка група Blackpink, която публикува снимки на куклите си в социалните мрежи.