За първи път от много години БДЖ ще има счетоводна печалба, заяви председателят на Съвета на директорите на „Холдинг БДЖ“ Григори Григоров. Григоров беше изслушан в парламентарната Комисия по транспорт. Той информира депутатите за начина, по който се развива дружеството.
„Пътнически превози“ запазва приходите на същото ниво, с леко увеличение.
Увеличава и пътниците си с около 500 хил. души, което е с около 2,5%. Оперативната печалба на „Пътнически“ превози се запазва в рамките на 20 млн. лв. Субсидията остава неизменна – 175 млн. лв. Капиталовият трансфер, насрочен за ремонт на подвижния състав, е в рамките на 39 млн. лв.“, обясни Григоров.
Има един проблем с около 100 млн. лв. дългове, основно към НКЖИ, но тази година, за първи път, тези дългове ще намалеят с около 10 млн. лв.“, увери председателят на съвета на директорите.
Ръководството на БДЖ представи и своите виждани за новия подвижен състав до 2030 г. Анализът на пазара показва, че основната част от приходите на дружеството идват от дългите линии София – Варна и София – Бургас. В тази връзка фокусът върху новия подвижен състав ще попадне върху тези два участъка.
До края на годината предстои да бъде обявена и първата обществена поръчка.
От дружеството се похвалиха, че са намалили и закъсненията на влаковете. „За последните 3 месеца 3 хил. пътници дневно стигат навреме там, за където са тръгнали“, обясни Григори Григоров.
От април месец ще заработи и специална бонусна система за заплащането на работещите в „Пътнически превози“.
„Планираме да обновим и системата за резервации. Идеята е да бъде максимално удобна за пътниците, които да могат да си резервират билети или да направят справки на сайта на компанията.“, поясни инж. Василев. Пътни карти на гарите ще улесненяват пътниците да планират своите маршрути.