Банките в Британия режат клиентите си от ЕС без постоянен адрес на Острова

Банките в Британия режат клиентите си от ЕС, които нямат постоянен адрес на Острова. Това става ясно от публикация на вестник „Таймс“, цитирана от БТА.

Банката Barclays затваря сметките си във всички страни от ЕС и затова е дала време на клиентите си до края на тази година да се подготвят. Това пише вестникът. В статията се  пояснява, че по закон банката трябва да уведоми клиентите си поне два месеца по-рано за всяко закриване на сметката им. В уебсайта на банката са посочени държавите, в които вече не се предлагат банкови услуги.

За повечето британци и граждани на ЕС, които са работили във Великобритания и се нуждаят от сметки в лири стерлинги,

където да получават парите си от пенсия, от наеми или от инвестиции

в Обединеното кралство, единствената реална опция е банка HSBC, пояснява “Таймс”. Тази банка  обслужва клиенти без постоянен адрес в Обединеното кралство. И може да  отвори мултивалутна сметка, през която да се сменят лири стерлинги  и да се изпращат в евро по  банкови сметки в ЕС.

Други банки,  като NatWest, няма да позволят на клиенти без постоянен адрес в Обединеното кралство да отворят сметки. Много британци, живеещи в ЕС, откриват сметки в Wise или в Revolut. Освен парични преводи те вече предлагат мултивалутни сметки, които дават възможност да се изпращат пари в страните от ЕС.

Единственото нещо, за което предупреждават вестникът е, че те не са лицензирани като банки в Обединеното кралство.  Това означава, че парите по техните сметки не са обхванати от Схемата за компенсация на финансовите услуги. Тя защитава клиентите до 85 000 лири стерлинги. Revolut обаче има банков лиценз в Литва. Това означава, че европейските клиенти са защитени съгласно европейската схема за защита на депозити до 100 000 евро.

- реклама -