България е в Топ 10 на най-желани дестинации за организирани почивки сред германските туристи за лято 2025
Министерството на туризма взе участие в годишната конференция на германското обединение на туроператори и туристически агенции RITA AG,
която се проведе в периода от 16 до 20 май 2025 г. в курортен комплекс „Златни пясъци“.
Събитието събра над 200 представители на водещи германски туроператори и агенции, като изборът на България за домакин потвърди засиления интерес към страната ни на един от
най-значимите европейски туристически пазари, съобщиха от пресцентъра на министерството на туризма.
„Германия остава стратегически пазар за България с комбинацията от качество, достъпни цени и разнообразие от целогодишни туристически продукти. Страната ни предлага както модерни морски курорти, така и живописни планини и спа центрове, което я прави привлекателен избор
за широк кръг от пътешественици“, коментира министърът на туризма Мирослав Боршош.
В рамките на форума Министерството на туризма се включи в специализираната конференция и бизнес срещите. Бяха представени възможностите за целогодишен туризъм, устойчиви партньорства и разнообразни туристически продукти, съобразени с предпочитанията на германските туристи.
Събитието се проведе в контекста на ясно очертана
положителна тенденция: според последни анализи и публикации на Германския туристически съюз (Deutscher Reiseverband – DRV),
България се нарежда сред Топ 10
на най-предпочитаните дестинации за организирани почивки сред германските туристи за Лято 2025 г., а според изследователския институт Travel Data + Analytics към настоящия момент се
отчита ръст от 24% на резервациите към българското Черноморие спрямо предходната година.
По данни на участващите туристически агенции, очакванията за настоящия летен сезон към България остават изключително позитивни, което се дължи на отличното
съотношение цена-качество, както и разширената летателна програма тази година до страната ни.
С участието си в конференцията на RITA AG, Министерството на туризма затвърди ангажимента си за засилено присъствие на германския пазар и подчерта значението на България като устойчива, конкурентоспособна и целогодишна туристическа дестинация.