Българинът е шопинг маниак, най-много купуваме от китайските сайтове.
„Има тенденция у нас да се купуват по-евтини и промоционални стоки.
Китайските стоки се явяват най-голяма конкуренция на родното производство в стоките за бита и дрехите.
Може би съм единственият човек,
който все още не си е купувал нищо от китайските стоки.
Разочарованието на клиентите от такива стоки е все по-голямо. Българинът е изхрачил най-много пари именно в такива китайски сайтове.
Българинът е шопинг маниак, особено що се отнася до жените у нас”, коментира пред Нова телевизия зам.-председателят на Българската ритейл асоциация Аксиния Баева.
По нейни думи за Св. Валентин човек е отделил средно 100 лева за подарък на любимия.
„При парфюми и козметика българинът е похарчил средно 200-250 лева за подарък, а ако е избрал дрехи – около 100 лева”, посочи Баева.
Тя обясни, че от Българската ритейл асоциация не са усетили промяна след провеждането на бойкота на хранителни магазини в страната.
„Хората пазаруват все повече онлайн и това ще продължи. Онлайн търговията е „детето чудо”. Пазарът се преструктурира. Търговците работят в много засилена конкурентна среда и то в онлайн среда”, добави Баева.
Най-големите опасности са потребителят да загуби парите си, да получи некачествена стока, а не тази, за която е платил и да не може по никакъв начин да се свърже с търговеца, посочи Филипова.
Тя съветва потребителите да не вярват на суперлативи в социалните мрежи и винаги да търсят контакти с търговеца, за да проверят неговата надеждност. Освен това Филипова призова хората да бъдат изключително внимателни, когато са поканени на някои ВИП мероприятия в лоби на хотел, където им се предлагат различни продукти, които ги обвързват веднага със стоков кредит.