автоинструктури протест промени правила шофьори водачи

Автоинструкторите подготвят общонационален протест

Засилен е контролът на пътя, както за винетки, така и за алкохол и други нарушения от петък насам. Но няма никакъв контрол върху ремонтите.

Това съобщи Христо Радков – Председател Българско обединение на шофьорите в „Европа сутрин“ с Диана Радева.

Това се отнася особено в участъците към Северозападна България. „Как да имаме развит район като ние сме запушили пътните артерии натам, ние го принуждаваме да е най-бедния район“, заяви Радков. Потърпевши според него несправедливо са само шофьорите.

Не може такава важна пътна артерия като АМ „Хемус“ да се прави толкова дълго, беше категоричен и Йонко Иванов – Председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка.

„Не можем да не знаем тя кога ще свършат ремонтите, и там както работят по 5 човека по шест часа на ден, нещата няма да бъдат положителни. За това говорят и двата законопроекта, които бяха пуснати за обсъждане. Искахме по-голяма сбитост на правилата за безопасност на движение – към момента това не се случва“, заяви Иванов.

Относно протестите на автоинструктурите той коментира, че към момента се е създала работна група, която трябва да промени 17 учебни документации и категории. Никой от тези хора няма такава квалификация да го направи, твърди Иванов. В работната група влизат представители на Русенския университет както и на ИА „Пътна администрация“, които трябва да променят изпитните материали и методиката за младите шофьори. Според него тези хора са объркали отговорите на въпросите в тестовете за шофьорите.

До вторник автоинструктурите изпращат писмо с искане тази работна група да спре да работи, и ако това не се случи започват подготовка за общонационален протест.

Писмото ще бъде изпратено и до шефа на новата Агенция по пътна безопасност Малина Крумова.

Те искат оставката на зам.-министърът на образованието Таня Михайлова и Чавдар Здравков, които са създали тази работна група, в която по думите му се преплитат много интереси, които няма нищо общо с водачите на МПС.

Що се отнася до ТИР-вете, Радков, подчерта, че се очаква те да се саморегулират, като в същото време патрули на пътна полиция обикалят по пътищата и ще ги контролират. „Какво пречи да ги санкционират още като ги хванат?“ попита той. „Тези камиони карат стока за много пари, когато тези хора трябва да спрат някъде, трябва да им бъдат създадени условия. Едва сега се правят проучвания къде могат да бъдат изградени специални паркинги“, съобщи Радков.

Още за проблемите на законодателните промени, които трябва да регулират движението по пътищата вижте във видеото

- реклама -