Автобусните превозвачи готови за протест срещу „Бонус-малус“

Автобусните превозвачи готови за протест срещу системата „Бонус-малус“. В момента структурите в страната обсъждат как и кога ще се проведе протестната акция.

Транспортният бранш е категорично против поредната поправка на системата „Бонус-малус“, обявена вчера на дискусия в столицата, предаде репортер на БГНЕС. Българското обединение на шофьорите, Съюзът на преподавателите по авто- мото подготовка, Браншовият съюз за стопанска инициатива в транспорта, Камарата на автомобилните превозвачи и граждани на пресконференция обвиниха КФН, че на дискусията не са били чути и не са имали възможност да зададат въпросите съм към консултанта на проекта „Ърнст енд Янг“, предаде репортер на БГНЕС.

„Тази система е тотално отхвърлена в Европа и не трябва да се въвежда в България. Ако тази остане в този вид, предложен от КФН, ще излезем на протест“, категорична е Магдалена Милтенова от Браншовия съюз за стопанска инициатива в транспорта и представител на Националното сдружение на автобусните превозвачи. За протеста е получила подкрепа от автомобилни инструктори и превозвачи.

Автобусният бранш е недоволен от идеята автобусите да бъдат обвързани с нарушенията на водачите. „Това е поредният абсурд на държавата, с който се опитва да превъзпита некоректните шофьори“, коментира Милтенова. Според нея поредната недомислица е шофьорите на общинските училищни автобуси да не носят отговорност, тъй като не попадат в обхвата на системата „Бонус – малус“.

Сдруженията недоумяват защо не е направено обществено обсъждане за системата по предложенията на консултанта.

Според бранша сега ще се наложи хвърляне на огромни пари за комисионна по проект, който е неприложим в България.

Според експерта по пътна безопасност Алекси Стратиев идеята на системата е не да се намали пътнотранспортният травматизъм и инциденти, а финансовите благополучия на застрахователите.

Стратиев посочи като пример, че в основата на системата „Бонус-малус“ са залегнали практиките в 7 европейски страни, сред които и Румъния и Холандия, където е три пъти по-малка статистиката на ПТП. „Странно е, че в нито една от тези страни, никъде не е включено предложението за „малус“ рестрикции“, отбеляза Стратиев.

Председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов разкри, че преди седмица е привикан заедно с негови колеги в КФН да си дадат мнението кой е за и кой против тази система. Въпреки че са казали категоричното си мнение против текстовете, на дискусията вчера отново не им е взета под внимание препоръката.