Атанас Атанасов: Ако Семерджиев има покровители, то те не са в МВР

В парламентарната вътрешна комисия при закрити врата бяха изслушани полицаи във връзка с катастрофата, причинена от Георги Семерджиев, при която загинаха две млади жени.

След заседанието председателят на комисията Атанас Атанасов каза, че не е била споделена никаква класифицирана информация и не е разбрал защо МВР са искали то да е закрито.

Заяви, че в случая със Семерджиев е представена справка от 7-8 страници. От нея е станало ясно, че само в годината, когато е придобил способност да управлява, има 3 нарушения.

„9 страници нарушения, констатации и нищо срещу този човек. От изслушванията днес няма данни за това да е имал някакъв чадър върху него. Важно е какво се е случило с този човек по образуваните досъдебни производства срещу него. Образувани са 4 или 5 досъдебни производства за различни видове престъпления, които са до никъде. Те се водят под надзора на прокуратурата“, каза Атанасов.

На въпрос дали има покровители каза: „Ако има такива (покровители), то те не са в МВР. Кой води досъдебните производства? Следствието и прокуратурата – няма нужда да гадаете. Би трябвало инспекторатът към Висшия съдебен съвет да извърши проверки какво се е случило, а инспекторатът е с изтекъл мандат от преди 2 години“.

„Дали този човек е бил под някакъв чадър, нямаше как да го изясним, защото за мен остава съмнението, че проблемът е в сферата на съдебната власт“, категоричен е председателят на парламентарната вътрешна комисия.

На въпрос защо, когато Семерджиев е спрян на 10 юни да шофира след употреба на дрога и не е търсен КАТ, Атанасов заяви, че е образувано досъдебно производство, което не е приключило. Висшите служители, които са били на заседанието днес изразяват мнение, че е бил умишлено пуснат.

На заседанието е станало ясно , че има няколко проблема в системата, които са натрупани през годините и искат законово решение. Има нужда също от инвестиции в МВР за осигуряване на нови технологии за контрол за движение по пътищата. „Те не разполагат с технически средства, по магистралите, трябват им дронове и т.н., за да се установяват тези нарушения“, каза Атанасов.

Важно е да се въвеждат правила, да се увеличават санкциите. Трябват инвестиции и широка гама от законови промени, за да стане ефективен контролът по пътищата. Има и организационни проблеми, каза още Атанасов.

 

- реклама -