АПИ: Системата за предупреждение на АМ „Струма“ още не работи

Изключително внимателното шофиране при много слаба видимост е един от сигурните начини шофьорите да избегнат верижни катастрофи, каквито стават при мъгла и слаба видимост.

Това пише в съобщение на АПИ, публикувано след вчерашната верижна катастрофа на АМ „Струма“.

То е по повод „опитите за пореден път да се хвърли вина за тежък пътен инцидент върху пътната инфраструктура и то на новоизградена отсечка“, пише в съобщението. И се уточнява, че магистралата е сигнализирана с пътни знаци и маркировка по всички правила на нормативната уредба“.

Участъкът между Кресна и Сандански от автомагистрала „Струма“ има изградена техническа инфраструктура за интелигентна транспортна система, посочват от АПИ.

Инфраструктурата ще продължи да се надгражда, тъй като е част от цялостния проект за интелигентна транспортна система за лотове 3.1, 3.2 и 3.3 от АМ „Струма“. Изграждането на лот 3.3 от Кресна до Сандански завърши предсрочно, а лот 3.1 е в процес на изграждане. Затова от АПИ са предприети стъпки за изграждането на временен контролен център за управление на трафика. Той ще е в сградата на Областното пътно управление в Благоевград.

Интелигентната транспортна система включва станции за броене и управление на трафика, видео наблюдение, информационни табла. Също така се измерва теглото на превозните средства и метеорологично наблюдение.