АПИ с искане за предварително изпълнение за избора на проектант за път с тунел под Петрохан

АПИ с искане за предварително изпълнение за избора на проектант за път с тунел под Петрохан

Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) е изпратила до Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) искане за допускане на предварително изпълнение на решението

за избор на проектант на скоростен път „Монтана-София“ с тунел под „Петрохан“,

но до момента няма отговор от компетентните органи. Това каза служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Виолета Коритарова по време на редовния парламентарен контрол.

КЗК образува през юли производство по жалба на дружеството,

класирано на второ място в обществената поръчка на АПИ за изработване на разширен идеен проект с извършване на пълни инженерно-геоложки проучвания и Подробен устройствен план /ПУП/ – Парцеларен план /ПП/

за скоростен път „Монтана – София“, с тунел под „Петрохан“.

Жалбата ще забави избора и започването на дейността, посочи Коритарова.

В търга за проектант на пътя участваха 17 фирми.

Жалбата срещу решението на АПИ е подадена от „Институт по транспортна инфраструктура“.

Приблизителната дължина на участъка е 82 км, а проектната скорост – 120 км/ч. Индикативната стойност на обществената поръчка е 6,6 лв. без ДДС. Срокът за изпълнение на поръчката е 365 календарни дни.

Скоростният път Монтана – София, с тунел под прохода „Петрохан“,

е ключов за националната и европейската транспортна мрежа, посочиха от АПИ при обявяването на поръчката.

Направлението на път II-81 София – Петрохан – Берковица – Монтана – Лом

е най-краткото трасе, но в момента времето за пътуване значително се увеличава заради преминаването през старопланинския проход „Петрохан“.

През зимата поради планинския релеф и при влошаване на метеорологичните условия

се налага ограничаване на движението, което натоварва трафика по алтернативните пътни артерии.

През годините проектът е разглеждан, но окончателното проектно решение не е одобрено.

В края на 80-те години на 20-и век са извършвани проучвания, които са имали за цел изследване на икономическата целесъобразност на проект за подобряване на трасето на път II-81 София – Монтана. През 2020 г. е изработено прединвестиционно проучване за направлението Монтана – София с тунел под прохода „Петрохан“.

- реклама -