АПИ: Не сме се отказали от европари за АМ „Струма“ при Кресна

До края на 2020 г. ще бъдат направени всички необходими действия за осигуряване на европейско финансиране на АМ „Струма“. Това каза председателят на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“ Георги Терзийски пред Нова телевизия.

„Препоръките на ЕК са да изпълним мерките. За това ни е необходимо технологично време. Затова оттеглихме апликационната форма. Имаме намерението след изпълнението на мерките до края на 2020 г. да бъдат направени всички необходими действия и от другите държавни институции, за да можем да внесем апликационна форма, която да ни гарантира финансиране с европейски средства“, посочи той.

По думите му дейностите, които съпътстват апликационната форма, не са спрели. „Извършваме съответните процедури по избор на изпълнители, така че когато имаме финансирането, да имаме веднага готовността да строим. Това оттегляне дава възможността да запазим европейското финансиране по проекта, а не обратното. Имаме препоръки от ЕК, които ще изпълним, за да не подложим на риск проекта“, добави Терзийски.

Той посочи, че вече започналите строителни дейности по трасето на АМ „Струма“ от Благоевград до Крупник са в друга апликационна форма и тяхното строителство продължава с усилени темпове. „Последните 15 км са обект на апликационната форма и след получаването на финансиране, започваме да строим. Сроковете, които сме заложили и сме докладвали пред ЕК, остават такива, каквито са. Това е технологична стъпка, за да можем да гарантираме финансирането. Това са усилията ни и затова сме предприели тази стъпка“, каза още той.

„Тези мерки, които ще извършим до края на годината, ще бъдат включени в апликационната форма, която ще подадем към ЕК. Ще поискаме парите, които са свързани със смекчаващите мерки, които са предвидени по доклада за ОВОС.

Готови сме с проекти, които сме разработили, и са на такава фаза, която да гарантира тяхното завършване до края на програмния период. Готови сме да предложим такива алтернативни проекти. Един от вариантите е за АМ „Европа“ от София до ГКПП „Калотина“, допълни Терзийски.

„Мерките, които ще изпълним, са за подобряване на безопасността, защото това е изключително тежък участък. От 2010 до 2019 г. там има 531 тежки катастрофи с над 235 пострадали. Ще направим всичко възможно да осигурим финансирането, строителството и завършването на АМ „Струма“, каза още председателят на УС на АПИ.

- реклама -
error: Съдържанието е защитено