сн. БГНЕС

АПИ: Мантинелата при 160-ия километър на АМ Тракия е от 1986 г., тогава е отговаряла на стандарта

„Мантинелата при 160-ия километър на АМ Тракия е отговаряла на изискванията. Най-високият клас мантинели не се поставят на магистралите, а на места с бензиностанции. Дори и най-високият клас мантинела, обаче, задържа товар до 38 тона и до 15 процента ъгъл на удара.“ Това съобщи инж. Иван Досев от УС на АПИ пред БТВ.

„Участъкът е голям, – 52 километра – от 156-ти до 208 км., и е предвиден за ремонт през есента. Иначе не отричаме, че мантинелата е изгнила“, призна Досев. Мантинелата на АМ „Тракия“ е поставена през 1986 г., като тогава е отговаряла на стандартите – поставяна е по руски образец, допълни членът на УС на АПИ.

сн. БГНЕС

Тази година ще бъде ремонтирано платното в посока Бургас, а догодина – в посока София.

„Разбира се, че сме знаели, че магистралата е в такова тежко състояние. Всяка година АПИ прави инспекция на участъци, а тази година е извършен обход на всички мантинели. На този участък не е установена концентрация на ПТП, повече инциденти има пет километра по-нататък при 165-ия километър. Качествена мантинела струва около 100 лева на метър, представете си колко струва мантинелата на 25 километра“, допълни Досев. Агенцията е разходвала 24 милиона лева за мантинели миналата година, а пред тази са похарчени 40 милиона – „правим всевъзможни усилия да поддържаме пътищата в прилично състояние“.

По всяка вероятност шофьорът на ТИР-а е карал без колан, щом не успяха да го намерят часове наред.

сн. БГНЕС

Това предположи Богдан Милчев от Института за пътна безопасност.  „Над 40 милиона лева не са събрани от глоби на транзитно преминаващи чужденци – това им дава пълното право да карат безнаказано“, коментира Милчев.

Повече от 50% от мантинелите в страната трябва да бъдат подменени.

„Това значи, че всеки втори метър мантинела е некачествен. Такава мантинела не може да спре и колело, камо ли ТИР. Има мантинели, които могат да спират ТИР-ове, и те трябва да бъдат сложени на места, където има опасност. Трябва да се направи оценка на риска къде е необходима такава мантинела. Преди година създадохме Държавната агенция по пътна безопасност, която имаше задача да направи такава оценка, но и до днес такава не е извършена. „

В момента се поставя мантинела, която е оразмерена да задържа автобуси. Тя се поставя навсякъде, но не и на надлези и подлези, допълни Милчев.

„Всички виждаме, че пътното платно не отговаря на изискванията, няма маркировка и е в лошо състояние. Това обърква шофьорите. Не е нужно да се харчат милиони, а трябва да се харчат по различен начин – след оценка на риска. Преди две седмици АПИ каза, че този път Стара Загора – Чирпан няма да се ремонтира, а сега ни казват, че щял да се ремонтира наесен. Това ни навежда на мисълта, че хората в АПИ са буфер за харчене на пари“, допълни Милчев.

- реклама -