Ангелкова

Ангелкова: Приемаме гости от 35 страни без карантина

България е една от първите страни, които отвориха границите си за туристи още на 1 юни. Вече приемаме гости от 35 страни, за които е отворена държавата без влизане с карантина.

Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова по време на петъчния парламентарен контрол.

Рестартирането на сектор „Туризъм“ става плавно, заяви министър Ангелкова.

„Знаете, че безпрецедентната ситуация на пандемията и ограничаването на свободното движение на хора в световен мащаб неминуемо доведе до блокиране на сектор „Туризъм“. Като първа и най-важна стъпка бе да въведем правила за функциониране на сектора в условията на новата реалност“, каза още Ангелкова.

Министърът посочи, че се прави всичко възможно за поетапно възстановяване на туристическите дейности.

„С приетите законодателни промени осигурихме ликвидност за бизнеса. Рестартирането на сектора става плавно и обмисляме всяка следваща стъпка с ясното съзнание, че предизвикателствата пред нас не са приключили“, каза още Ангелкова.

По думите ѝ една от най-важните стъпки, които са предприети в подкрепа на туроператорите, е законодателната промяна, с която е дадена възможност на туроператорите да възстановяват заплатената сума за туристическо пътуване в рамките на 12 месеца, считано от датата на отмяна на извънредното положение.

Пътуващите имат право да избират туристически ваучер за алтернативно пътуване, я в случай, че не желаят да се възползват от него, имат срок до 12 месеца да възстановят предплатените им пари.

Според нея, за да се задържат нивата на интерес към България като сигурна дестинация за организиран туризъм, е необходима непрекъсната комуникация с партньорите. „Поддържам активен диалог и съм в непрекъснат контакт както със стратегическите ни партньори, представители на големи туроператори, така и със своите колеги министри от други държави-членки на ЕС и с техни бизнес организации“, отчете Ангелкова.

Министърът на туризма отчете, че са актуализирани и рекламните дейности.

„Разработи се кризисна програма за реклама. Фокус при таргетирането и изпълнението поставихме върху България с фокус насърчаване на вътрешния туризъм, съседни страни, европейски пазари, предполагащи сухопътно пътуване или пътуване със самолет, които са традиционно целеви пазари за входящ туризъм. В ход са рекламните кампании на България на четири основни целеви пазари: балкански страни, Израел, Скандинавски регион, Германия и Висшеградската четворка“, допълни още министърът.

- реклама -