Ангелкова: Предвижда се създаването на електронни паспорти в туризма

„Предвижда се създаването на различни електронни паспорти, образно казано, на местата за настаняване и хранене, както и други опции, важни за бизнеса за дигитализация. Сега се работи по оперативната програма с Министерството на икономиката, за да може тези дейности, които се заложат, да са максимално полезни за бизнеса.“ Това заяви министър Николина Ангелкова по време на седмата годишна среща на Националния борд по туризъм.

Очаква представителите на бизнеса чрез Министерството на туризма да могат да се възползват от новата оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ за дигитализацията в туризма.

„Следващият програмен период туризъм е намерил своето място в Споразумението за партньорство и е ключов приоритет в част „туризъм“ и „култура“, което ще даде сериозна възможност на всички да се възползваме от новите програми „Региони в растеж“ и ОПИК“, допълни министърът.

Столичният кмет Йорданка Фандъкова напомни по време на форума, че още преди два месеца е създаден специален ресор в Столична община – за насочване на усилията за по-активна дигитализация и използването на технологиите в развитието на града и за координация с бизнеса. Фандъкова информира, че чрез Стратегията за дигитална трансформация, която сега се обсъжда в Столичния общински съвет, цели подкрепа и работа за намаляване на административната тежест за хората и бизнеса.

Целта е услуги, които не са дигитални, спешно да се дигитализират, както и това администрацията на общината да не изисква от хората документи, които тя самата издава.

Друг общ акцент в изказването на министър Ангелкова и на столичния кмет беше свързан с подготовка на национален туристически бранд. Бранд „България“ и логото са важни и се надявам на предложения от бранша, обърна се министърът към бранша, като акцентира върху важността на това как страна ни се представя и как искаме тя да се възприема като туристическа дестинация. Фандъкова обяви, че още тази година започва заедно с екипа си работа по подготовката за създаване на продуктов бранд на София и също покани бранша да се включи в тази дейност.

Поли Карастоянова от НБТ предложи експертизата на членовете на организация при разработването на концепцията за специален туристически бранд на София като видима и значима европейска дестинация. По думите й, София трябва да лидира този пилотен проект и в него да бъде вграден в умален модел и голямата концепция, която с министър Ангелкова, да бъде подготвена като цялостен национален бранд.

- реклама -