12-те винено-кулинарни дестинации ще бъдат включени в Националната програма за туристическа реклама 2019 г. и ще бъдат популяризирани на международните изложения и форуми.
Те са част от проекта „Сподели България“, който се разработва съвместно от Министерството на туризма и Министерството на земеделието, храните и горите.
Това обяви министърът на туризма Николина Ангелкова по време на кръгла маса за обсъждане на инициативата в Пловдив, съобщиха от МТ. И с големите международни туроператори като ТУИ и Томас Кук и водим разговори за включване на дестинациите в техните програми, обясни още министърът. Проектът включва повече от 50 общини и над 100 туристически обекта. Бройката е съобразена спрямо месеците в годината.
Очакваме с утвърждаването на дестинациите от бизнеса те да бъдат финализирани, посочи министър Ангелкова.
За тях ще бъдат разработени дигитални материали и ще бъдат включени в платформата iLoveBulgaria. Още през юни предвиждаме проектът да бъде включен и във винените дестинации, по които работи Организацията за Черноморско икономическо сътрудничество, съобщи още министър Ангелкова.
Оперативна програма „Иновации и конкуретоспособност“одобри бюджет от 5 млн. лв. за дейности, подпомагащи малките и средни предприятия в туризма и Организациите за управление на туристическите райони ОУТР, съобщи министърът пред бизнеса. И коментира, че това ще подпомогне работата на предприемачите, което е от изключителна важност. На дебата с бизнеса в Пловдив участваха също д-р Лозана Василева, зам- министър на земеделието, Красимир Коев, директор на „Изпълнителна агенция по лозата и виното“.