Ангел Ирибозов: Затварянето на игралните зали ще активизира криминалния контингент

„Ако се приеме предложението на Валери Симеонов, ще затворят близо 600 игрални зали. От дълги години говорим за зависимостите в хазартната индустрия. Нито зависимостите се борят със забрани, нито се прави игрален туризъм тип „Лас Вегас” с ограничаване на бизнеса в едни определени курортни центрове.“ Това заяви пред Нова ТВ Ангел Ирибозов, председател на УС на Българската търговска асоциация на производителите и организаторите от игралната индустрия.

„Зависимостите се борят с превенция. Останалата част е самоизолация. За първи път се разписват подробни мерки за отговорно поведение на организаторите на игралната индустрия – нещо, за което ние говорим от 2008 г. Превенциите се борят с отговорно поведение.“,  коментира Ирибозов.

Според него организаторите на игрите познават добре своите клиенти и могат да наблюдават процеса, при който се развива зависимост и да предупредят съответните лица. Това са така наречените проблемни клиенти. В световен мащаб не повече от 3 % от населението играе хазарт. Тези, които развиват зависимости, са от порядъка на 10 %“.

„ Нито забраната за употреба на наркотици, нито забраната за шофиране след употребата им, предотврати смъртта на журналиста Милен Цветков. Забраните не решават проблема със зависимостите“, категоричен е Ирибозов.

Затварянето на игралните зали ще активизира криминалния контингент.

По думите му в много страни хазартът е забранен – например в Русия, в Украйна. „В момента има наместени определени структури, които са криминални и под някаква форма развиват този пазар. Потребителите по никакъв начин не са защитени, няма на кого да се оплачат. Криминалният контингент ще намери начин да се вмести в тази ниша, която ще се освободи. Не вярвайте, че тези, които играят в София, ще отидат да играят по морето. Те биха отишли в съседни държави. Биха отишли в Пирот – ще похапнат и поиграят там. Това води до изтичане на средства, защото този проблем съществува“, смята председателят на УС на БТАПОИИ.

 

- реклама -