Ангел Борисов, авиоексперт: Гумата на самолет е под налягане 9-10 атмосфери, тя не се пука – взривява се

„Повредата на колесника на българския самолет, е доста сериозна. Самолетните гуми са под налягане 9-10 атмосфери, така че тя не се пука, а гръмва. Има вероятност при подобен инцидент да повреди и резервната гума, да блокират спирачните устройства, крилото може да се удари и да се възпламени. Това е много сериозен инцидент“. Така авиоекспертът Ангел Борисов коментира в сутрешния блок на БТВ аварийното кацане на български чартърен самолет не летище в Тел Авив.

Според Борисов 100 линейки и пожарни на пистата са били демонстрация и показност, не толкова необходимост.

Израел показа при такъв инцидент как действа. При подобен инцидент „Конкорд“ прекрати дейността си, припомни той.

„Преди около месец нашият правителственият Фалкон кацна аварийно. Гумата беше почти срязана. Това не е случаен инцидент. Възможно е пилотът неправилно да е боравил със спирачката. Самолетът не трябваше скоростно да излети, а да се замени спирачното устройство“, предупреди експертът.

По думите му това показва какво е нивото на нашата авиация.

„Задължително при подобен инцидент, се изразходва горивото преди кацане. Два изтребителя приближават до самолета, за да се види какво е състоянието на колесника и дали ще е възможно кацане. Самолетът не трябва да се приземява с рязко натискане на спирачки, а плавно“, каза още Борисов.

- реклама -