Андрей Новаков, A.L.E.C.O, програма предприемачи ЕС ГЕРБ евродепутати Европа камиони превозвачи шофьори

Андрей Новаков за FN: България е една от страните в ЕС, която прави всичко, за да разреши проблемите на превозвачите

Може би единственият сектор, който продължава да работи и не само, но е натоварен с важната задача да доставя стоки за милиони хора, е транспортният. Тежкотоварните камиони продължават да кръстосват пътищата на Европа, но едновременно с това водачите изпитват затруднения заради блокирани граници, завишен контрол и липса на условия за изчакване.

Андрей Новаков

За проблемите на транспортния бранш в този труден момент говорим с евродепутата от ГЕРБ Андрей Новаков. Вижте!

––––––––––––

– Преди дни алармирахте еврокомисаря по транспорт за лошите хигиенни условия по пътищата в Белгия, Франция и Испания, а вчера бяхте на Кулата. Бихте ли описали какви са основно проблемите на превозвачите?

– Става дума главно за санитарните условия, които в някои държави липсват. Изненадан съм, че точно в тези страни има проблеми, но се оказа факт. За това се надявам на много бърза реакция от страна на комисар Валеан, най-малкото да чуем обяснение какво налага затварянето на тези санитарни възли – по лекарско предписание или нещо друго. Ако това е причината.

Другото нещо бяха Зелените коридори, които Комисията предлага и които са много добра идея.

– Как на практика трябва да се случат исканите от ЕК зелени коридори?

– И в момента опашките по границите намаляват като не казвам, че проблеми няма. Все пак действаме в ситуация, която никога досега не се е случвала и няма разписана процедура, по която Съюзът да започне да процедира. Предложенията за тези Зелени коридора са: да не може повече от 15 минути да отнема процедурата за пропускане на камион, насърчават се държавите-членки да облекчат режима, по който се контролира тежкотоварният транспорт.

Някои държави вече приложиха някои мерки от към седмица. В това число България, Австрия и други. Например, вместо девет часа ограничение на ден шофьорите могат, ако искат да излязат от държава, в която считат, че има повишен риск от зараза, да карат 11 часа. Почивките вместо на 4,5 часа да станат на 5,5 часа. 45-часовите паузи да станат 24 часа. Да отпаднат забраните за движение събота и неделя, да отпаднат забраните за движение, въведени с национално законодателство, така че да се облекчи максимално движението на тежкотоварния транспорт.

Капитан Андреево, опашка, камиони, Турция

Много съжалявам за тях в момента, защото те не мислят просто за заплатите си и за изхранването на семействата си, но за товара, който е важен за хиляди хора. А от друга страна им се създават пречки да изпълняват задълженията си. И за това съм съпричастен с тях и се опитвам да помогна както мога.

Министерството на транспорта и лично премиерът са силно ангажирани с разрешаването на техните проблеми и поради тази причина България остава една страните, в които се отделя най-много внимание на решаването на тези проблеми.

– Какво мислите за ситуацията на Капитан Андреево?

Не бих казал, че проблемът се създава заради нашата държава. По-скоро той става български заради опашката на нашата страна. Бях впечатлен от бързото намиране на бившото летище „Узунджово“, което се превръща в паркинг, за да може  да имат спокойно място със санитарни възли и всички условия, да прекарат нормално времето си докато изчакват.

Тази криза постави държавите в ситуация да се спасяват поотделно. Надявам се, след като първоначалният шок премине да се върнем в към обичайните си практики да съгласуваме подобни действия и да не се налага една или друга държава да блокира транспорта.

камиони

– Премиерът ще предложи камионите от ЕС да бъдат претоварвани на български, за да преминат през турската граница. Смятате ли, че предложението ще бъде прието?

– Предстои да видим! Факт е това, че в такива необичайни ситуации се предприемат и необичайни мерки.

– Европарламентът няма да заседава в Страсбург до септември. Може ли да опишете как работите като евродепутат в момента на практика?

– Едно от нещата е работа в България, каквато имам и обичайно в нормалните сесии на ЕП. В огромната си част работя през телефон и компютър.

Днес за първи път в историята си европарламентът гласува дистанционно. Това, което ни трябваше е компютър и принтер, на който се разпечатаха бюлетините, подписваш се собственоръчно, отбелязваш как искаш да гласуваш по дадения въпрос, сканира се и се изпраща до службите на ЕП, които го верифицират и отбелязват вота. Така протичат и дебатите, които се провеждат в специална платформа, създадена на тази цел. Вчера така 200 човека участвахме в заседание на група на ЕНП, в която можеш да се изказваш, да вдигаш ръка, да взимаш думата, абсолютно всичко, което и на практика се случва ако си в залата.

Всички сме притеснени от факта, че преди няколко дни почина човек от администрацията на парламента. Даваме си сметка, че никой не е застрахован и всички сме отговорни за това,  да приемем ситуацията такава каквато е и да направим всичко, което се иска от нас, за да предотвратим разпространението на заразата.

 

 

–––––––––––

Отговорни ЗАЕДНО!
#ОстаниВкъщи – спаси животи!
FlashNews.bg

Всичко за коронавируса тук

- реклама -